Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

 

Obroty grupy Keringa w skład której wchodzi m.in. Gucci wzrosły w 2014 roku o cztery procent. Jednak zysk operacyjny obniżył się o 5 procent do wartości 1.7 miliarda euro.

Szef koncernu Francois-Henri Pinault, który kierował wcześniej organizacją o swojsko brzmiącej nazwie PPR zbudował koncern oparty na dwóch filarach – marce luksusowej i life stylowej marce sportowej. Zarówno Gucci jak i Puma są lokomotywami biznesu całej grupy.

W Gucci został wymieniony w ostatnim miesiącu szef i dyrektor kreatywny, kiedy to marka zaczęła tracić poważnie na wolumenie sprzedaży. Kering oczekuje, że nowe kierownictwo wyprowadzi markę z zapaści. W ostatnim kwartale sprzedaż uznanego włoskiego brandu ponownie spadła o 0,5 procenta.

W Pumie w ostatnim czasie wymieniono trzech szefów. Od dwóch lat Norweg Björn Gulden próbuje skierować trzecią światową markę sportowa na właściwy tor. Niestety ze względu na wysokie koszty kampanii reklamowych musiała Puma wpisać w czwartym kwartale ubiegłego roku straty w wysokości 4.6 miliona euro zamiast spodziewanego przez analityków miliona euro zysku.

Większość marek grupy zanotowała zysk operacyjny. Największe zyski przynoszą grupie marki luksusowe takie jak Bottega Veneta i Yves Saint Laurent, których sprzedaż wzrosła o wartości dwucyfrowe. W tym przypadku spełniły się oczekiwania analityków.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Von der Leyen przelicytowała Merkel i Macrona - 750 mld euro na stole

AktualnościWiadomości

W kwietniu Polacy zaoszczędzili 7 miliardów złotych

AktualnościWiadomości

Przedsiębiorcy negatywnie oceniają kondycję gospodarki i swojego biznesu

AktualnościWiadomości

Polscy pracownicy jak dzieci kwiaty? Przyjemność i radość z pracy ważniejsze od porządku i silnego przywództwa

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: