Co chiński raport na temat handlu zagranicznego oznacza dla świata?

Obroty grupy Keringa w skład której wchodzi m.in. Gucci wzrosły w 2014 roku o cztery procent. Jednak zysk operacyjny obniżył się o 5 procent do wartości 1.7 miliarda euro.

Szef koncernu Francois-Henri Pinault, który kierował wcześniej organizacją o swojsko brzmiącej nazwie PPR zbudował koncern oparty na dwóch filarach – marce luksusowej i life stylowej marce sportowej. Zarówno Gucci jak i Puma są lokomotywami biznesu całej grupy.

W Gucci został wymieniony w ostatnim miesiącu szef i dyrektor kreatywny, kiedy to marka zaczęła tracić poważnie na wolumenie sprzedaży. Kering oczekuje, że nowe kierownictwo wyprowadzi markę z zapaści. W ostatnim kwartale sprzedaż uznanego włoskiego brandu ponownie spadła o 0,5 procenta.

W Pumie w ostatnim czasie wymieniono trzech szefów. Od dwóch lat Norweg Björn Gulden próbuje skierować trzecią światową markę sportowa na właściwy tor. Niestety ze względu na wysokie koszty kampanii reklamowych musiała Puma wpisać w czwartym kwartale ubiegłego roku straty w wysokości 4.6 miliona euro zamiast spodziewanego przez analityków miliona euro zysku.

Większość marek grupy zanotowała zysk operacyjny. Największe zyski przynoszą grupie marki luksusowe takie jak Bottega Veneta i Yves Saint Laurent, których sprzedaż wzrosła o wartości dwucyfrowe. W tym przypadku spełniły się oczekiwania analityków.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

P&C Düsseldorf chce przejąć sieć tekstylną Sinn

AktualnościWiadomości

Majątek miliarderów rośnie coraz szybciej

AktualnościWalutyWiadomości

Rodzina Trumpów zasila giełdy kryptowalut własnymi monetami

Aktualnoście-commerceWiadomości

Dlaczego Kanał Panamski jest tak cenny

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *