Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościBankiFinanseITWiadomości

SMS a finanse osobiste

Bankowość elektroniczna dla większości Polaków stała się codziennością. Coraz więcej osób realizuje płatności w internecie wykorzystując karty płatnicze. Z danych NBP wynika, że za ich pomocą w czwartym kwartale 2015 zrealizowano o 24 proc. więcej transakcji niż w poprzednim, a ponad 30 mln osób posiadało internetowy dostęp do swojego konta (Raport NetB@nk, ZBP). W jaki jeszcze sposób Polacy wykorzystują technologie do zarządzania finansami osobistymi? 

Zgodnie z danymi NBP tylko w ostatnim kwartale 2015 r. kartami płatniczymi w internecie zrealizowano 9 mln transakcji. W porównaniu do poprzedniego kwartału, liczba transakcji dokonana w ten sposób wzrosła na o 24 proc., a ich wartość o 16 proc. (z 1,2 do 1,4 mld zł). Tendencja wzrostowa dotyczy również osób, które posiadają dostęp do usług bankowości internetowej. Z Raportu NetB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich wynika, że liczba klientów indywidualnych posiadających możliwość korzystania z bankowości internetowej, w czwartym kwartale 2015 r. w porównaniu z tym samym okresem w 2014 r., wzrosła o 21 proc. Co również istotne, liczba osób, które przynajmniej raz w miesiącu loguje się do swoich kont, na koniec ostatniego kwartału 2015 r. wyniosła 14,5 mln, co oznacza wzrost 11,3 proc. porównując analogiczny okres w 2014 r.

Coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród młodych Polaków, cieszą się również płatności realizowane w internecie za pomocą kart płatniczych, a także aplikacje mobilne, pozwalające na wykonywanie płatności zbliżeniowych za pomocą smartfonów. Z raportu Komunikacja SMS w Polsce 2014 wynika, że 16 proc. badanych, będących użytkownikami wspomnianych smartfonów, korzysta z aplikacji dedykowanych bankowości mobilnej jak np. SkyCash, mPay czy PayPal. − Technologie na dobre wkroczyły do sfery naszego życia związanej z finansami osobistymi. I mowa tutaj nie tylko o aplikacjach na smartfony, ale także powiadomieniach SMS wykorzystywanych coraz szerzej w branży finansowej − mówi Daniel Zawiliński, CMO Platformy SerwerSMS.pl.

Mobilne finanse osobiste 

Nikogo już nie dziwi wszechstronne wykorzystanie internetu oraz aplikacji mobilnych w zarządzaniu finansami osobistymi. Jednak nie tylko najnowsze technologie znajdują tutaj zastosowanie. Narzędziem, które sprawdza się także w tej sferze życia są powiadomienia SMS. Krótkie wiadomości tekstowe coraz częściej służą do przekazywania informacji o płatnościach m. in. przypomnień o zbliżającym się lub przekroczonym terminie płatności czy też podziękowań za terminowe dokonanie wpłaty. Jak mówi Daniel Zawiliński z SerwerSMS.pl to tylko jedne z nielicznych sytuacji, w których możemy spotkać się z wiadomościami SMS. − SMS-y wykorzystywane są jako hasła jednorazowe służące np. do logowania, potwierdzania płatności czy aktywacji usług. Powiadomienia SMS stają się powoli nieodłączną częścią procesów związanych z udzielaniem pożyczek przez internet − wyjaśnia Zawiliński z firmy SerwerSMS.pl, zajmującej się wysyłką SMS-ów.

Dzięki zastosowaniu rozwiązań FinTech (finanse i technologie), usługi finansowe zamawiane przez internet nieustannie powiększają swój udział w tym kanale dystrybucji. Pożyczka bez wychodzenia z domu w oparciu o nowoczesne technologie (dostęp do sieci) oraz powiadomienia SMS, a co za tym idzie szybkość dostarczenia środków do klienta i elastyczność, znacząco wpływa na dynamiczny wzrost popularności takiego rozwiązania. Jak w praktyce wygląda dostarczanie pożyczek poprzez kanał on-line oraz z wykorzystaniem SMS-ów?

SMS w procesie pożyczkowym − jak to działa?  

SMS-y w procedurze pożyczkowej wykorzystywane są już od momentu rejestracji Klienta na stronie. Na podany w formularzu rejestracyjnym numer telefonu wysyłany jest kod, który potwierdza wybraną kwotę pożyczki, termin spłaty, a także sam numer telefonu i rejestrację. W kolejnych etapach procedury SMS jest wykorzystywany jest jeszcze wielokrotnie – mówi Artjoms Zaicevs, Dyrektor Zarządzający VIA SMS PL, firmy specjalizującej się w udzielaniu szybkich pożyczek przez internet. Klient otrzymuje np. przypomnienie w sytuacji gdy nie dokończył procesu rejestracji lub kiedy formularz wypełnił, ale nie wpłacił symbolicznego grosza potwierdzającego jego numer rachunku. Tą drogą informujemy również Klienta o podjętej decyzji pożyczkowej, czy o przesłaniu koniecznej dokumentacji drogą e-mailową. SMS-em przypominamy też o zbliżającym się terminie spłaty pożyczki, dziękujemy za uregulowanie zobowiązania, bądź prowadzimy komunikację w procesie windykacji. Do tego dochodzą oczywiście wiadomości marketingowe, np. o aktualnych promocjach czy rabatach lojalnościowych, jeżeli Klient tylko wyraził na nie zgodę. Działanie z wykorzystaniem SMS-ów jest atrakcyjne nie tylko dla Kredytobiorców. Dla nas to również narzędzie bardzo skuteczne i ekonomiczne – dodaje Artjoms Zaicevs.

Możliwość skorzystania ze wspomnianych usług dostępna jest dla każdego potencjalnego Klienta, a przystępność takich rozwiązań powoduje, że stale rośnie liczba zainteresowanych. Na ich korzyść przemawia czas i prostota realizacji, a także wysokie standardy bezpieczeństwa. Należy przyznać, że bez wątpienia pożyczanie pieniędzy nigdy jeszcze nie było tak proste.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Na ME Check24 rozdaje koszulki za 100 milionów euro

AIAktualnościWiadomości

Co porabia współzałożyciel OpenAI Ilya Sutskever

AktualnościITWiadomości

USA zakazują rosyjskiego oprogramowania antywirusowego Kaspersky

AktualnościTechnologieWiadomości

Kod kreskowy kończy 50 lat – sześć faktów na urodziny

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: