Wraz z uruchomieniem trzech samoobsługowych bramek do samolotów, Nicea jest pierwszym lotniskiem w ofercie Air France, które oferuje w pełni zautomatyzowany i samoobsługowy system od momentu przybycia na lotnisko, aż do odlotu. Wcześniej na innych lotniskach linie Air France KLM oferowały pojedyncze usługi, m.in. bezobsługowe nadawanie bagażu czy kioski do transferu. Obecnie w Nicea podróżni mogą już doświadczyć e-usług na terenie całego lotniska. Aktualnie lotnisko w Nicei spełnia wszystkie 6 warunków, aby mogło zostać zakwalifikowane przez lotniczą organizację IATA w programie “Fast Travel”. Są to: bezobsługowa odprawa i samodzielny druk kart pokładowych, bezobsługowa kontrola dokumentów podróżnych i paszportu, samodzielne nadanie bagażu i druk wywieszek bagażowych, kioski do samodzielnej zmiany lotów i druk nowych kart pokładowych, bezobsługowe wejście do samolotu, bezobsługowa możliwość zgłoszenia reklamacji bagażowej na lotnisku.
W porcie w Nicei już 80 procent wszystkich lotów jest obsługiwanych za pomocą powyższych e-usług. Pilotażowy projekt Air France wprowadzony na lotnisku w Nicei został pozytywnie oceniony przez podróżnych, którzy docenili przede wszystkim płynność, jak i niezależność oferowaną przez nowy system. „Podróżowanie samolotem staje się coraz bardziej „samoobsługowe”. 15 lat temu istniała jedynie możliwość samodzielnej rezerwacji biletu lotniczego online. Z biegiem czasu, pasażer stopniowo otrzymywał coraz więcej narzędzi do odprawy i zarządzania swoją rezerwacją, tak aby spersonalizować swoją podróż. Teraz przed wylotem można się nie tylko odprawić online, ale też za pośrednictwem internetu dokupić miejsce z większą przestrzenią na nogi, zafundować sobie specjalny posiłek tematyczny, czy z góry zapłacić za nadbagaż. Cały czas staramy się iść o krok dalej, aby jeszcze bardziej usprawnić podróż i ograniczyć czas oczekiwania w kolejkach na lotnisku.” –powiedziała Chloé Marchand, Dyrektor Generalna Air France KLM w Polsce.
Innowacje w podróży
Na stronie www.airfrance.pl (oraz na jej mobilnej wersji) pasażerowie mogą odprawiać się i wybrać miejsce na pokładzie (najpóźniej na 30 godzin przed wylotem, do momentu zakończenia odprawy online). Mogą również wydrukować swoją kartę pokładową lub przesłać ją mailem lub SMS-em bezpośrednio na smartfon. Na stronie przewoźnika znajdują się także wszystkie ważne informacje na temat przelotu, limitu bagażu i formalności na lotnisku.
Ponadto na niektórych trasach średniego zasięgu, podróżni linii Air France mogą również samodzielnie wydrukować w domu na kartce A4 niezbędne dane do nadania bagażu rejestrowanego razem z kartą pokładową. Następnie wydruk umieszcza się w transparentnej zawieszce, dostępnej na lotnisku i oddaje bagaż w stanowisku check-in/drop-off.
Wiele podobnych udogodnień istnieje także na lotnisku Amsterdam Schiphol. W porcie bazowym KLM można np. zostawić swoje walizki w samoobsługowym automacie bagażowym. Stanowiska znajdują się w Hali Odlotów 2 i można z nich korzystać po odprawie (zarówno online, jak i za pomocą automatu do samodzielnej odprawy). Ważne aby nadawany bagaż nie przekraczał dopuszczalnego limitu. Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie www.klm.pl w zakładce „Przygotuj się do podróży”.
W naszym serwisie korzystamy z plików cookie. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie. Używamy plików cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Poprzez korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim komputerze / urządzeniu. Możesz jednak w każdej chwili zmienić ustawienia plików cookie. W razie wątpliwości lub w celu uzyskania szczegółowych informacji kliknij “Polityka Prywatności”. Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych. (więcej na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności https://manager24.pl/polityka-prywatnosci/. Administratorem Twoich danych osobowych jest Ampress Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wyczółki 35a. Akceptuję
Polityka prywatności
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.