Artykuł miesiąca: Psychologia strategicznego przywództwa

AktualnościManager lotniczyPodróżeWiadomości

Samoobsługowe podróże lotnicze

Reklama

Wraz z uruchomieniem trzech samoobsługowych bramek do samolotów, Nicea jest pierwszym lotniskiem w ofercie Air France, które oferuje w pełni zautomatyzowany i samoobsługowy system od momentu przybycia na lotnisko, aż do odlotu. Wcześniej na innych lotniskach linie Air France KLM oferowały pojedyncze usługi, m.in. bezobsługowe nadawanie bagażu czy kioski do transferu. Obecnie w Nicea podróżni mogą już doświadczyć e-usług na terenie całego lotniska. Aktualnie lotnisko w Nicei spełnia wszystkie 6 warunków, aby mogło zostać zakwalifikowane przez lotniczą organizację IATA w programie “Fast Travel”. Są to: bezobsługowa odprawa i samodzielny druk kart pokładowych, bezobsługowa kontrola dokumentów podróżnych i paszportu, samodzielne nadanie bagażu i druk wywieszek bagażowych, kioski do samodzielnej zmiany lotów i druk nowych kart pokładowych, bezobsługowe wejście do samolotu, bezobsługowa możliwość zgłoszenia reklamacji bagażowej na lotnisku. 

W porcie w Nicei już 80 procent wszystkich lotów jest obsługiwanych za pomocą powyższych e-usług. Pilotażowy projekt Air France wprowadzony na lotnisku w Nicei został pozytywnie oceniony przez podróżnych, którzy docenili przede wszystkim płynność, jak i niezależność oferowaną przez nowy system. Podróżowanie samolotem staje się coraz bardziej „samoobsługowe”. 15 lat temu istniała jedynie możliwość samodzielnej rezerwacji biletu lotniczego online. Z biegiem czasu, pasażer stopniowo otrzymywał coraz więcej narzędzi do odprawy i zarządzania swoją rezerwacją, tak aby spersonalizować swoją podróż. Teraz przed wylotem można się nie tylko odprawić online, ale też za pośrednictwem internetu dokupić miejsce z większą przestrzenią na nogi, zafundować sobie specjalny posiłek tematyczny, czy z góry zapłacić za nadbagaż. Cały czas staramy się iść o krok dalej, aby jeszcze bardziej usprawnić podróż i ograniczyć czas oczekiwania w kolejkach na lotnisku.” powiedziała Chloé Marchand, Dyrektor Generalna Air France KLM w Polsce.

Innowacje w podróży

Na stronie www.airfrance.pl (oraz na jej mobilnej wersji) pasażerowie mogą odprawiać się i wybrać miejsce na pokładzie (najpóźniej na 30 godzin przed wylotem, do momentu zakończenia odprawy online). Mogą również wydrukować swoją kartę pokładową lub przesłać ją mailem lub SMS-em bezpośrednio na smartfon. Na stronie przewoźnika znajdują się także wszystkie ważne informacje na temat przelotu, limitu bagażu i formalności na lotnisku.

Ponadto na niektórych trasach średniego zasięgu, podróżni linii Air France mogą również samodzielnie wydrukować w domu na kartce A4 niezbędne dane do nadania bagażu rejestrowanego razem z kartą pokładową. Następnie wydruk umieszcza się w transparentnej zawieszce, dostępnej na lotnisku i oddaje bagaż w stanowisku check-in/drop-off.

Wiele podobnych udogodnień istnieje także na lotnisku Amsterdam Schiphol. W porcie bazowym KLM można np. zostawić swoje walizki w samoobsługowym automacie bagażowym. Stanowiska znajdują się w Hali Odlotów 2 i można z nich korzystać po odprawie (zarówno online, jak i za pomocą automatu do samodzielnej odprawy). Ważne aby nadawany bagaż nie przekraczał dopuszczalnego limitu. Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie www.klm.pl w zakładce „Przygotuj się do podróży”.

Reklama
Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Rynek pracownika? Nie dla managerów!

AktualnościWiadomości

Aplikacje mobilne rewolucjonizują bankowość

AktualnościWiadomości

Przyszłością systemów antyplagiatowych będzie stworzenie profilu językowego studenta

AktualnościWiadomości

Kolej 4.0 ma spełnić oczekiwania pasażerów

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: