Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

ITTechnopolis

Rozpoczęły się CES 2015

Rozpoczęły się CES 2015 – komentarz ASUS Polska

Rozpoczęły się Consumer Electronic Show 2015 – największe targi elektroniki użytkowej na świecie. Najwięksi producenci na świecie prezentują nowinki ze swoich portfolio. Dziesiątki tysięcy produktów – od sprzętu RTV i AGD, przez komputery, smartfony i tablety, po wearables i drony – CES to prawdziwe święto branży nowoczesnych technologii.
Smart – to hasło przewodnie tegorocznego CESu. W tym roku w halach wystawienniczych w Las Vegas dominuje wszystko, co inteligentne. Smartfony, smartwatche, SmartTV, inteligentne AGD, nowe generacje tabletów i komputerów hybrydowych, jeszcze bardziej wydajne komputery, a także technologie tworzone z myślą o inteligentnych samochodach…. Jest smuklej, szybciej i bardziej designersko – komentuje CES Adam Żelazko z ASUS Polska. CES jest dla branży elektroniki użytkowej tym, czym Fashion Week dla świata mody. Technologie, urządzenia i koncepty zaprezentowane w Las Vegas wyznaczają trendy i kierunki rozwoju dla całej branży. CES 2015 to opowieść o Internecie Rzeczy – większość zaprezentowanych tu urządzeń pełnymi garściami czerpie z możliwości globalnej sieci. Niezależnie, czy mówimy o sprzęcie RTV, artykułach gospodarstwa domowego, czy o najnowszych gadżetach ubieralnych – wszystko jest podłączone do Internetu i wzajemnie połączone – dodaje Adam Żelazko.
ASUS zaprezentował na Consumer Electronics Show 2015 szereg ciekawych nowości, w tym dwa nowe smartfony z ciepło przyjętej przez rynek rodziny ZenFone oraz serię komputerów hybrydowych Transformer Book Chi.
ASUS ZenFone 2 został wyposażony w 5,5-calowy ekran IPS Full HD, wyświetlający obraz w rozdzielczości 1920×1080 pikseli, 13-megapikselowy aparat tylny i 5-megapikselowy przedni. Wysoką wydajność gwarantuje ZenFone’owi szybki, 4-rdzeniowy procesor Intel Z3580, taktowany z częstotliwością 2,3GHz i 4GB pamięci RAM. Telefon będzie oferował obsługę dwóch kart SIM i łączności LTE. Dobra specyfikacja w połączeniu z równie atrakcyjną ceną sprawiają, że nowy smartfon ASUSa ma szansę skutecznie powalczyć o uwagę użytkowników na całym świecie. Telefon ma kosztować zaledwie 199 dolarów.
Jego kuzyn – ASUS ZenFone Zoom – to najsmuklejszy na świecie smartfon z 3-krotnym zoomem optycznym. Telefon został zaprojektowany z myślą o miłośnikach mobilnej fotografii. Urządzenie zostało wyposażone 13-megapikselowy aparat przedni z 3-krotnym zoomem optycznym i 5-megapikselowy tylny. ZenFone Zoom został wyceniony na 399 dolarów.
Ciekawą kategorią produktów, zainicjowaną i rozwijaną przez ASUSa, są komputery hybrydowe, łączące mobilność tabletu z możliwościami notebooka. I w tym przypadku ASUS nie zawiódł prezentując trzy nowe modele z serii Transformer Book Chi: 12,5-calowego Transformera Book T300 Chi oraz jego mniejszych kuzynów: 10-calowego T100 Chi oraz T90 Chi z ekranem o przekątnej 8,9-cala. Największy model wyceniono na 799 dolarów, 10,1-calowy egzemplarz będzie kosztować 399 dolarów, a za T90 Chi zapłacimy 299 dolarów.
Konsekwentnie rozwijana przez firmę kategoria komputerów 2w1 ma być rozwiązaniem kierowanym do użytkowników, którzy nie chcą wybierać między tabletem i notebookiem. Rynek pozytywnie weryfikuję tę strategię – według IDC ASUS wypracował sobie w 2014 pozycję lidera na rynku urządzeń hybrydowych.
Na CES nie zabrakło też nowości notebookowych, w tym multimedialnego notebooka ASUS N551JQ z opcjonalną kamerą 3D Intel® RealSense™, pozwalającą na obsługę komputera za pomocą gestów i skanowanie obiektów w 3D. ASUS zaprezentował też ZenBooki – spektakularnego NX500 i stylowego UX305. Firma nie zapomniała też o graczach, dla których przygotowała prezentację gamingowego desktopa ASUS ROG G20 i licznych komponentów. Nie zabrakło też nowych monitorów, rzutników i akcesoriów ASUSa.

Wearables, hybrydy, tablety i smartfony – czyli technologie mobilne w natarciu

2015 rok będzie czasem wearables, czyli technologii ubieralnych, urządzeń hybrydowych, łączących zalety tabletów i notebooków oraz kolejnym dobrym rokiem dla rynku tabletów i smartfonów. Większość producentów urządzeń mobilnych prezentuje na CES produkty z tych kategorii. Consumer Electronics Show to impreza, która podsumowuje aktualne trendy na rynku IT, ale jednocześnie wskazuje kierunki rozwoju i pokazuje, co będzie dominować w kolejnych miesiącach.
2015 rok będzie rokiem technologii mobilnych. Sprzedaż wearables – również w naszym kraju – szybko rośnie. Od 12 tysięcy sztuk w 2013 roku do około 100 tysięcy w 2014 – Polacy coraz chętniej sięgają po urządzenia z tej kategorii. Prognozy na 2015 są optymistyczne – szacujemy, że w Polsce sprzeda się ok. 900 tysięcy wearables – prognozuje Adam Żelazko z ASUS Polska. Notebooki, tablety i smartfony nadal cieszą się dużą popularnością, choć na rynku pojawiają się zupełnie nowe kategorie, np. komputery 2w1. Hybrydy łączą w sobie możliwości notebooków z ultramobilnością tabletów. Są one atrakcyjnym wyborem dla osób, które myślą o zakupie nowego urządzenia mobilnego, a nie chcą wybierać pomiędzy klasycznym notebookiem i tabletem – dodaje.
Według danych Futuresource Consulting, w trzecim kwartale 2014 roku sprzedano na świecie 12,7 milionów różnego rodzaju wereables – to 40-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2013. Eksperci szacują, że w 2015 roku sprzedaż wzrośnie o 44% i osiągnie poziom 74 milionów urządzeń.
Obecnie ze smartfonów korzysta już ponad 1,3 miliarda ludzi na świecie. Specjaliści firmy eMarketer szacują, że w przyszłym roku co czwarty mieszkaniec globu będzie posiadać smartfona, a próg 2 miliardów użytkowników zostanie przekroczony w 2016 roku. Smartfony na dobre zagościły też w kieszeniach Polaków. Z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że już 88% osób w wieku ponad 15 lat wykorzystuje telefon komórkowy, z czego 44% korzysta ze smartfonów. Na przestrzeni ostatnich czterech lat odsetek ten wzrósł w naszym kraju niemal czterokrotnie (w porównaniu do 11,7% w 2011 r.).
Z szacunków Gartnera wynika z kolei, że w całym 2014 roku na rynek trafi łącznie 229 mln tabletów, a ten rok przyniesie kolejne wzrosty. W 2015 roku w ręce użytkowników ma trafić 273 miliony tabletów. Według analityków TNS, już co piąty Polak w wieku powyżej 15. roku życia korzysta z tabletu.

Polecane artykuły
AktualnościITWiadomości

TikTok firmy ByteDance likwiduje setki miejsc pracy

AktualnościITWiadomości

Deep tech – nowy pomysł na Stary Kontynent, czyli Europa w biegu o niezależność  technologiczną

AktualnościITWiadomości

Google musi otworzyć sklep z aplikacjami dla konkurencji

AktualnościITWiadomości

Zuckerberg przerabia Porsche Cayenne na minivana

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *