
Z dnia na dzień wiele firm i osób musiało przestawić się w tryb pracy zdalnej. Dzięki technologii można kontynuować wiele procesów, jak na przykład te rekrutacyjne. To nie tylko rozwiązanie na trudne czasy, ale i korzystne dla budżetów firmowych. Jak wskazują eksperci The Adecco Group, wprowadzenie video pozwala skrócić czas rekrutacji nawet o 60% i obniżyć jej koszty o co najmniej 25%.
W ciągu zaledwie kilku dni większość dostępnych na rynku ogłoszeń z ofertami pracy zyskała dopisek “rekrutacja prowadzona online”. Czy to oznacza proste przeniesienie rozmowy kwalifikacyjnej do online? Otóż nie. To nie tylko oszczędne rozwiązanie dla firm, ale i większy komfort dla kandydatów.
Dostępne w Adecco profesjonalne rozwiązania video rekrutacji wychodzą dużo dalej niż powszechnie dostępne komunikatory np. Skype. Umożliwiają przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej prowadzonej „live” przez rekrutera ale również z opcją odtwarzania wyselekcjonowanych wcześniej pytań oraz nagrywaną odpowiedzią kandydata. Otwiera on po prostu otrzymany wcześniej link na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu oraz kamerą.
– Nie ma konieczności ustalania terminu spotkania, kandydat odpowiada na pytania w dowolnym miejscu i czasie. Do wywiadu można dodać pytania testowe, dowolne zadania, czy też pytania oceniające dopasowanie kandydata do danego stanowiska. Mogą to być na przykład konkretne uprawnienia, znajomość języków obcych, czy ukończone kursy i szkolenia. To z kolei pozwala automatycznie przenieść kandydata na kolejny etap rekrutacji. W Adecco Poland narzędzie to wykorzystywane jest m.in. przez centrum rekrutacyjne na Europę Środkową – opisuje Maciej Pustół, dyrektor rozwoju procesów w Adecco Poland.
Z perspektywy kandydata taka forma rekrutacji to zarówno mniejszy stres, jak i możliwość lepszego zaprezentowania się w tym pierwszym, bardzo ważnym etapie aplikowania na wybrane stanowisko.