Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościWiadomości

Red Bull najcenniejszą marką austriacką

 

Ranking najcenniejszych austriackich marek ma również wyraźnego zwycięzcę w 2021 r.: Red Bull jest wart tyle, ile kolejnych dziewięciu marek razem wziętych. Jako nowicjusz Verbund był w stanie najbardziej się rozwijać, podczas gdy OMV jako marka straciła najwięcej na wartości.

Producent napojów energetycznych Red Bull pozostaje niekwestionowaną najcenniejszą marką austriacką – marka Red Bull jest warta tyle samo, co wszystkie inne marki w pierwszej dziesiątce w Austrii razem wzięte, wyliczył Europejski Instytut Marki (EBI). Łącznie dziesięć najcenniejszych marek jest wartych 33,5 mld euro i straciło 1,4 proc. swojej wartości w roku koronowym – nie tyle, co ogólna produkcja gospodarcza, która spadła o 6,6 proc.

Dzięki nowym rynkom docelowym Red Bull był w stanie jeszcze bardziej zwiększyć zyski w 2020 roku i zwiększyć wartość swojej marki o kolejne 5,8 procent do prawie 16 miliardów euro. Firma jest również jedyną markową firmą w Austrii wśród Global Top100.

Promowana grupa

Firmy postąpiły inaczej w roku pandemii 2020. Grupa energetyczna Verbund zdołała zwiększyć wartość swojej marki o 14,9 procent do 1,342 miliarda euro, awansując tym samym na 8. miejsce, podczas gdy grupa naftowo-gazowa OMV odnotowała spadek o 16 procent przy wartości marki 1,241 miliarda euro i spadła na 9. miejsce.

Działająca na całym świecie grupa zajmująca się technologiami gier Novomatic musiała zaakceptować znaczne straty przychodów z powodu korony w roku jubileuszowym 2020 i straciła 16,3 procent wartości marki, ale nadal zajmuje drugie miejsce z 2,968 miliardami euro.

Sporo straciła również najcenniejsza austriacka grupa dóbr luksusowych Swarovski, która spadła o 20,8 proc. do 2,741 mld euro, co wciąż wystarcza na trzecie miejsce. Gigant spożywczy Spar Austria przeciwstawia się kryzysowi, kontynuuje swój kurs ekspansji z drugim co do wielkości wzrostem wartości marki (+8,8 procent) i nadal zajmuje czwarte miejsce z wartością marki 2,341 mld euro.

Poza oceną

Jednak w badaniu uwzględniono tylko firmy, które są w ponad 45 procentach własnością Austrii, powiedział autor badania Gerhard Hrebicek, prezes Europejskiego Instytutu Marki, podczas prezentacji badania w środę. Dlatego w rankingu nie uwzględniono konkurenta oszczędnościowego Rewe, Bank Austria czy Telekom Austria. Hrebicek podkreślał, że średnio 40 proc. wartości firmy pochodzi z wartości marki – patenty stanowią tylko 4 proc.

Na placach

Jako najcenniejszy krajowy dostawca usług transportowych i logistycznych, ÖBB awansował na piąte miejsce w rankingu, a marka ÖBB jest obecnie warta 1,967 miliarda euro (+2,9 procent). Kolej zdobyła także nowy „Ranking Zrównoważonej Marki”. Verbund, Erste, Raiffeisen, OMV, Spar, Swarovski, Novomatic, XXXLutz i Red Bull zajmują miejsca w rankingu zrównoważonego rozwoju.

Erste Group Bank pozostaje najcenniejszą austriacką marką usług finansowych z wartością marki 1,956 mld euro i punktacją w kryteriach oceny zrównoważonego rozwoju, bankowości społecznej i różnorodności, ale nadal musiał odnotować wartość marki minus -7,4 procent, co dało szóste miejsce. miejsce. Ze względu na trudne warunki, Grupa Raiffeisen również musiała zaakceptować spadek wartości marki o -7,1 procent do 1,915 miliarda euro i zajmuje siódme miejsce.

Trzecia co do wielkości firma meblarska na świecie, XXXLutz Group, nadal się rozwija. Udało mu się wzrosnąć aż o 4,9 procent w roku Corona i zamyka TOP10 z 1,062 miliardami euro.

AM

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Facebook zmienia szefa technologii

AktualnościWiadomości

TOYOTA GAZOO Racing na Rajdzie Dakar 2022

AktualnościWiadomości

Firmy nie inwestują w narzędzia wspierające pracę zdalną i hybrydową

AktualnościITWiadomości

Packeta pomoże polskim e-commercom w ekspansji zagranicznej

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: