Firmowy fanpage na Facebooku to świetne narzędzie reklamowe. Za jego pomocą można wchodzić w interakcje z klientami, budować pozytywny wizerunek, zwiększać lojalność do marki. Stałe i silne relacje z klientami są kwestią priorytetową. Warto wykorzystać potencjał drzemiący w mediach społecznościowych, a możliwości jest wiele. Prowadzenie fanpage na Facebooku wymaga utrzymywania zaangażowania, zachęcania do aktywności na stronie. Kompletne dane o marce na profilu są niezwykle ważne, dzięki temu klienci łatwiej ją zapamiętują, ułatwia to również podejmowanie decyzji zakupowych.
Jak skutecznie prowadzić firmowego fanpage’a na Facebooku?
Na firmowym fanpage na Facebooku nie można zabraknąć danych o marce, aby klienci nie musieli szukać informacji na zewnętrznych witrynach. Znaczenie ma odpowiednio dobrana nazwa fanpage i nazwa użytkownika w adresie url. Trzeba zadbać o spójność wizualna marki. Niezbędne jest podanie numeru telefonu, lokalizacji, adresu e-mail, godziny otwarcia, opisu działalności firmy. Pamiętać należy także o zakładkach, które będą źródłem dodatkowej wiedzy i zdjęć. Bardzo istotne jest także podanie linku do firmowej strony internetowej, co przekłada się na zwiększenie na niej ruchu. Znaczenie mają także różne formy komunikacji. Trzeba regularnie publikować posty, bardzo pożądane są również memy, video, transmisje na żywo. Świetną opcją na firmowym fanpage na Facebooku jest chatbot, czyli narzędzie pozwalające na zautomatyzowanie odpowiedzi na zapytania klientów. W ten sposób można zwiększyć ich zadowolenie, bo skraca się czas oczekiwania na rozwiązanie problemu. Chatbot jest dostępny przez całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Przekłada się to na ogromną oszczędność czasu. Wystarczy odpowiednio skonfigurować chatbota, aby uzyskać skuteczne wsparcie bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Może on obsługiwać zamówienia, reklamację czy prezentować ofertę firmową.
O czym warto pamiętać w przypadku firmowego fanpage’a?
Podczas prowadzenia fanpage na Facebooku należy pamiętać o dopasowaniu kontentu do grupy docelowej. Istotne jest również wywoływanie interakcji. Świetnie sprawdzają się wezwania do działania, aby zaangażować społeczność. Dobrym pomysłem będzie nagradzanie swoich fanów, co można zrobić poprzez organizowanie konkursów na Facebooku, oczywiście zgodnie z regulaminem serwisu. Warto wykorzystać narzędzie w postaci audience insights, które pozwala na lepsze poznanie potencjalnych klientów, ich potrzeb, zainteresowań, lokalizacji, wieku, płci. Bardzo ważną kwestią jest zadbanie o bezpieczeństwo użytkowników. Ma to ogromny wpływ na wizerunek firmy. Zasoby muszą być chronione, w czym pomoże uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Jest to sposób na zminimalizowanie ryzyka kradzieży konta, haseł dostępu. Jeśli pojawi się jakieś nowe logowanie, z nieautoryzowanego urządzenia, to serwis automatycznie o tym powiadomi. Zostanie wysłany alert na podany adres email. Istotne jest także umieszczenie hasła reklamowego na dobrze widocznej grafice. Musi się ona prawidłowo wyświetlać także na urządzeniach mobilnych. Znaczenie ma stosowanie się do rekomendowanych wymiarów grafik dla postów.
Zachęcamy do sprawdzenia oferty chatbot od firmy KODA.