Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

BankiCzas wolnyFundusze

Polska firma ARTNEWS rośnie dzięki amerykańskim aktywom

Polska firma ARTNEWS S.A., po przejęciu amerykańskich aktywów, wypracuje w tym roku 15 mln zł przychodów. W 2015 planuje wzrost przychodów o 45% i zysk ponad 2 mln zł.

ARTNEWS, spółka notowana na warszawskiej giełdzie, która stała się właścicielem  amerykańskich firm z dziedziny mediów sztuki (magazyn ARTnews i firma badawcza Skate’s), zaprezentowała wyniki restrukturyzacji najstarszego na świecie magazynu o sztuce – ARTnews, będącego osią nowej strategii spółki, która od 4 lat budowała swoją silną pozycję na rynku sztuki w Polsce i na świecie.
– Po oszacowaniu wstępnych danych operacyjnych i finansowych za III kwartał tego roku potwierdziła dziś prognozowane roczne przychody za 2014 rok na poziomie 15 mln PLN (4,6 mln US$) – podkreśla Jakub Kokoszka, prezes spółki.
Zmiany wprowadzone przez nowego właściciela objęły zmianę szaty graficznej i struktury magazynu. W konsekwencji wyniki sprzedaży czasopisma obecnego na rynku amerykańskim od 112 lat dynamicznie wzrosły. Tylko na przestrzeni  I i II kwartału br. średnia sprzedaż wzrosła z 59.000 egzemplarzy miesięcznie do 75.336 we wrześniu br.
Takie dane umacniają pozycję magazynu ARTNews jako największego magazynu o sztuce na świecie. Ze sprzedażą na poziomie 75 tys egzemplarzy , znacznie wyprzedza Artforum ( 50,4 tys ), Art. In America ( 46 tys ), The Art. Newspaper ( 7,8 tys ).
Podobnie, ruch na witrynie artnews.com rośnie w stałym tempie 5% tygodniowo, biorąc pod uwagę liczbę odsłon strony we wrześniu. Portal ten staje się dla użytkowników internetu coraz częściej poszukiwanym źródłem najświeższych informacji. – Odwrócenie tendencji spadkowej, jeżeli chodzi o nakład czasopisma oraz wygenerowanie wzmożonego ruchu w mediach cyfrowych to pierwsze realne wyniki polityki restrukturyzacji ARTNEWS S.A. – komentuje Izabela Depczyk, Chief Operating Officer (COO) spółki ARTNEWS S.A. i Wydawca magazynu ARTnews. – Obecnie koncentrujemy się na przekuciu tego trendu na zyski poprzez zwiększenie sprzedaży wśród reklamodawców oraz sponsorów, do których grona już w 4 kwartale br. weszło kilku międzynarodowych graczy. Zakładamy, że starania, jakie czynimy w kierunku zwiększenia sprzedaży przełożą się na wzrost naszych obrotów w 2015 roku. – dodaje Izabela Depczyk.

Reklamy ze analitycznej firmy Skate’s dodatkowym zyskiem dla polskiej firmy

Skate’s LLC, amerykańska spółka należąca do koncernu ARTNEWS S.A. również wykazała znaczny wzrost przychodów z reklam oraz liczby odsłon wśród użytkowników sieci wraz z pierwszą publikacją raportu Skate’s Art Ecommerce and Media Report, który dotarł do 2763 odbiorców, z których większość ma decydujący głos w branży sztuki. Opierając się na dobrych wynikach sprzedaży reklam do swoich pięciu publikacji o charakterze badawczym, których wydanie planowane jest na dalszą część roku, w odniesieniu do tego typu pozycji Skate’s podjęła decyzję o tymczasowej dystrybucji opartej wyłącznie na użytkownikach zarejestrowanych w bazie Skate’s.

Mocny wzrost przychodów w 2015

– W 2015 roku spodziewamy się wzrostu naszych przychodów o 45% i przekroczenia progu 23 mln PLN (7 mln $). Przyczynią się do tego w dużej mierze operacje prowadzone na przestrzeni 2015 roku, który będzie pierwszym pełnym rokiem konsolidacji naszych przedsiębiorstw mediowych w Stanach Zjednoczonych, organicznego wzrostu na rynku amerykańskim oraz wprowadzenia niektórych naszych marek na rynek europejski, w oparciu o korzyści płynące z silnej bazy produkcyjnej i dystrybucyjnej ARTNEWS S.A., jaką jest Warszawa – komentuje szef spółki.
ARTNEWS S.A. rozpoczęła również procedurę restrukturyzacji kosztów i polityki integracyjnej, mających na celu zbadanie synergii pomiędzy operacjami spółki w Stanach Zjednoczonych i Polsce. W konsekwencji kontrola finansowa grupy ARTNEWS S.A., jej działania projektowe i kreatywne, jak i te związane z bazami danych dotyczącymi rynku sztuki zostały przeniesione do Polski co pozwoli na znaczne oszczędności. Zespół nowojorski przejął wiodącą rolę pod względem sprzedaży i prace redakcyjne na rynkach amerykańskim i europejskim.

Polecane artykuły
AktualnościBankiChinyWiadomościwojna Ukraina

Chińskie banki wspierają Rosję miliardami

AktualnościBankiWiadomości

Prawie połowa Polek w IT awansowała w minionym roku

AktualnościFunduszeWiadomości

Ken Griffin osiąga największy zysk funduszu hedgingowego wszechczasów

AktualnościCzas wolnyWiadomości

Jeszcze tylko 10 dni na wykorzystanie zaległego urlopu!

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: