Odpowiedni poziom człowieczeństwa, kultura błędów, ale także wyznaczanie wysokich standardów może zapewnić zespołowi najwyższą wydajność. Tak to działa. Na sukces zespołu składa się wiele ważnych elementów. Jednym z nich jest przywództwo. Ponieważ niezależnie od tego, jak dobre są indywidualne talenty, zawsze potrzebny jest ktoś, kto wyznaczy kierunek i przede wszystkim da przykład.
Toto Wolff to ktoś, kto potrafi to zrobić dobrze. Uważany jest za jednego z najlepszych szefów zespołów w Formule 1. Anita Elbers, profesor zarządzania biznesem w Harvard Business School, wraz ze swoim kolegą Davidem Moreno Vicente towarzyszyła pracownikom Wolffa i dzięki ich wglądowi w zespół osiągający wysokie wyniki zidentyfikowała ogólne cechy charakterystyczne z którymi mogliby się utożsamić, aby móc ukierunkować się na kierowanie odnoszącym sukcesy zespołem.
Jak prawidłowo przekazywać informację zwrotną? Co łączy mój zespół? Jak podjąć kolejne kroki w swojej karierze? W zestawie narzędzi managerowie mogą znaleźć wiedzę, którą można bezpośrednio zastosować w codziennym zarządzaniu .
1. Modeluj wysokie standardy
W zespole o wysokich wynikach każdy szczegół ma znaczenie. Dlatego w odniesieniu do tych szczegółów powinny obowiązywać wysokie standardy. Aby to ustalić, trzeba dać przykład. Ponieważ Twój zespół kieruje się Twoim zachowaniem. Jeśli wyznaczysz ambitny kierunek, członkowie zespołu będą podążać tą ścieżką i wdrażać Twoje standardy. Pokazuje to również, że każda jednostka odgrywa rolę w sukcesie zespołu.
2. Ludzkość w centrum uwagi
Ważne jest, aby skupić się nie tylko na pomyślnym produkcie końcowym, ale także na różnych interesariuszach zaangażowanych w produkt. Trzeba je zrozumieć na poziomie ludzkim. Ostatecznie Ty również polegasz na wiedzy eksperckiej różnych grup.
3. Kultura błędów
Bez względu na wynik, powinieneś sprawdzić, co poszło dobrze, a co źle. Zawsze skupiaj się na tym, co zespół może zrobić lepiej następnym razem. Jeśli coś poszło szczególnie dobrze, Twój zespół powinien przeanalizować, dlaczego tak się stało, aby powtórzyć ten sukces. Jeśli zespół popełnił błąd, należy zareagować uczciwie, aby uniknąć go w przyszłości.
Jednak uczciwe radzenie sobie z błędami nie oznacza obarczania kogoś odpowiedzialnością za każdy błąd i w ten sposób robienia z niego kozła ofiarnego. Twoim zadaniem jako menedżera jest raczej wzięcie odpowiedzialności – zwłaszcza wobec społeczeństwa. Nie zadawaj sobie pytania, kto popełnił błąd, ale raczej, jak do niego doszło. Ponieważ pełnisz rolę wzoru do naśladowania, ważne jest również, abyś uczciwie przyznał się do własnych błędów i w ten sposób promował otwartą kulturę, w której Twój zespół przyznaje się do błędów, ponieważ wie, że nadal będzie Cię wspierał.
4. Zaufaj granicom
To, że nie przypisujesz winy, nie oznacza, że każdy może robić, co chce. Zawsze będziesz miał do czynienia z największymi talentami, którzy są niewiarygodnie dobrzy w swojej dziedzinie. Ważne jest, aby ufać im – podobnie jak całemu zespołowi – że wiedzą, co robią. Jednak Twój zespół nie może działać bez konsekwencji. Jasno komunikuj, że pomimo autonomii istnieją granice, których Twój zespół nie powinien przekraczać
5. Nie spoczywaj na laurach
Ważne jest, aby po sukcesie nie zatracić się w chwaleniu siebie. Ponieważ w następnym kroku może to szybko przerodzić się w porażkę. Dlatego nigdy nie traktuj sukcesu jako czegoś oczywistego i wyjaśnij swojemu zespołowi, jak ważna jest ambicja nawet podczas udanej passy, aby nie ustała, a Twój zespół mógł nadal osiągać wysokie wyniki.