Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościWiadomości

Phil Schiller odchodzi z Apple

 

Dyrektor marketingu Apple Phil Schiller (60 l.) opuścił firmę po ponad trzech dekadach. Manager będzie nadal zajmował się sklepem z aplikacjami i wydarzeniami korporacyjnymi jako „Apple Fellow”, poinformowała we wtorek firma iPhone w Cupertino. Aby odnieść sukces, Greg „Joz” Joswiak awansował swojego zastępcę, który jest w firmie ponad 20 lat.

Schiller dołączył do Apple w 1987 roku i jest częścią zespołu zarządzającego od czasu powrotu legendarnego  prezesa Steve’a Jobsa w 1997 roku. Dzięki swoim występom na prezentacjach produktowych firmy jest jedną z najbardziej znanych twarzy Apple. Schiller jest czwartym najwyższym managerem grupy, który ustąpił w ciągu 18 miesięcy.  Odeszli szef projektowania Jony Ive , Szef PR Steve Dowling i kierownik sprzedaży detalicznej Angela Ahrendts.

Po wyjściu Ive, które doprowadziło do krótkoterminowego spadku cen na giełdzie, w otoczeniu grupy pojawiły się doniesienia o niezadowoleniu. „Starzy” narzekali na rosnącą alienację. Pojawił się strach, że na poziomach zarządzania usiedliby teraz managerowie skoncentrowani na liczbach a Apple stałby się maszyną do zysków zoptymalizowaną pod kątem marży i straciłoby ducha ery miejsc pracy.

Ostatnio dyrektor generalny Tim Cook mógł pochwalić się świetnymi danymi, które nawet przekroczyły oczekiwania analityków. Skonsolidowana sprzedaż Apple wzrosła w drugim kwartale o 11 procent do 59,7 miliardów dolarów – rekord w czerwcu. Zyski wzrosły o dwanaście procent do 11,25 miliarda dolarów.

Cook teraz najbardziej chwalił Schillera. „Phil pomógł uczynić z Apple firmę, jaką jest dzisiaj, a jego wkład jest szeroki, obszerny i głęboki” – powiedział dyrektor generalny. I do swojego następcy: „Długoletnia rola Joza jako lidera w organizacji marketingu produktów czyni go idealnym następcą i zapewni płynne przejście w czasie, gdy zespół wykonuje tak ważną i ekscytującą pracę”. W końcu Joswiak nie jest zupełnie nowy: zarządzał już marketingiem związanym z wprowadzeniem iPoda i iPada.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Friede Springer uczyniła Mathiasa Döpfnera miliarderem

AktualnościWiadomości

Kalifornia ogłasza zakaz sprzedaży benzyny i oleju napędowego od 2035 roku

AktualnościWiadomości

Podróże i rozrywka to marzenia Polaków

AktualnościWiadomości

Digital People – druga edycja debaty o trendach i technologiach, które zmieniają biznes

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: