Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościITWiadomości

Od Tech-clash do budowania zaufania – firmy muszą stawiać ludzi w centrum swoich zainteresowań

 

„Zamknięte ekosystemy powodują rozczarowanie użytkowników. Sztuczna inteligencja wspierająca podejmowanie decyzji bez transparentności, wypycha ludzi na margines, nie dając im szansy świadomego decydowania o swoich sprawach. Obawy na temat bezpieczeństwa, poufności danych i ich etycznego wykorzystania sprawiają, że ludzie stają się podejrzliwi w stosunku do technologii. Kluczem do sukcesu przyszłych usług i produktów będzie umiejętność wykorzystania ludzkich doświadczeń. Użytkownicy oczekują nie tylko pełnej transparentności, ale chcą być również w coraz większym stopniu współtwórcami produktów, których używają. Raport pokazuje trendy technologiczne, które pomogą spełnić te oczekiwania” – komentuje Jacek Borek, Dyrektor Zarządzający, Accenture Technology w Polsce.

Raport Technology Vision określa pięć kluczowych trendów, którymi firmy muszą się zająć w ciągu najbliższych trzech lat, aby rozwiązać problem „tech-clash”: 

  • Spersonalizowane doświadczenia: Organizacje będą musiały zaprojektować indywidualne doświadczenia, które wzmocnią pozycję jednostki, dając jej szerszy wybór. W ten sposób bierni odbiorcy stają się aktywnymi uczestnikami, przekształcając doświadczenia jednokierunkowe – które mogą sprawiać, że ludzie odczuwają brak kontroli i wpływu na otaczającą ich rzeczywistość – w prawdziwą współpracę. Pięciu na sześciu menedżerów z branży biznesowej i informatycznej objętych badaniem (85%) uważa, że skuteczne konkurowanie w nowej dekadzie wymaga od organizacji podniesienia poziomu relacji z klientami na poziom partnerski.
  • Człowiek i AI: Sztuczna inteligencja (AI) powinna być raczej dodatkowym czynnikiem wpływającym na sposób, w jaki ludzie wykonują swoją pracę, a nie zapleczem dla automatyzacji. W miarę zwiększania się potencjału AI przedsiębiorstwa muszą na nowo przemyśleć swój model funkcjonowania, aby uczynić ze sztucznej inteligencji część procesu, u którego podstaw będzie leżało zaufanie i przejrzystość. Obecnie tylko 37% organizacji twierdzi, że stosuje projektowanie integracyjne lub zasady projektowania zorientowanego na człowieka w celu wspierania współpracy człowieka z maszyną.
  • Roboty w środowisku naturalnym. Roboty nie są już dłużej ograniczone do magazynów czy hal produkcyjnych. Dzięki rozwojowi sieci 5G każde przedsiębiorstwo musi na nowo przemyśleć swoją przyszłość przez pryzmat robotyki. Kadra kierownicza jest podzielona w swoich poglądach na to, w jaki sposób jej pracownicy podejdą do kwestii robotyzacji: 45% twierdzi, że ich pracownicy będą mieli trudności z nawiązaniem współpracy z robotami, a 55% wyraża przekonanie, że ich kadra łatwo poradzi sobie z tym wyzwaniem.
  • DNA innowacji. Przedsiębiorstwa mają dostęp do bezprecedensowej liczby przełomowych technologii, takich jak blockchain, AI, rozszerzona rzeczywistość i obliczenia kwantowe. Aby zarządzać tym wszystkim – i rozwijać się w tempie wymaganym obecnie przez rynek – organizacje będą musiały stworzyć własne, unikalne DNA innowacji. Trzy czwarte (76%) kadry kierowniczej uważa, że innowacje nigdy jeszcze nie miały takiego znaczenia, więc przyjęcie „właściwego” podejścia będzie wymagało nowych sposobów wprowadzania innowacji we współpracy z partnerami ekosystemowymi i organizacjami zewnętrznymi.

Od 20 lat Accenture analizuje ekosystem technologiczny, w którym działają przedsiębiorstwa w celu identyfikacji istotnych trendów technologicznych o największym potencjale dla funkcjonowania całych przedsiębiorstw i branż.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Prezes IPOPEMA TFI kupuje pakiet 9,99 proc. IPOPEMA Securities

AktualnościWiadomości

Polisy na żądanie przyszłością ubezpieczeń?

AktualnościWiadomości

Polskie banki zaakceptowały ponad 1 mln wniosków o wakacje kredytowe

AktualnościWiadomości

Turystyka w Polsce paradoksalnie może skorzystać na koronawirusie

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: