Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościITWiadomości

Meta oferuje model subskrypcji bez reklam w Europie

Amerykańska grupa Meta wprowadza opłatę za korzystanie z serwisów Facebook i Instagram bez reklam. W poniedziałkowym oświadczeniu Meta ogłosiła „nową opcję subskrypcji”. Od listopada użytkownicy, którzy nie chcą już oglądać reklam na Facebooku i Instagramie, będą musieli płacić co najmniej 9,99 euro miesięcznie. Każdy, kto zaakceptuje reklamy spersonalizowane, może nadal bezpłatnie korzystać z sieci.

Cena minimalna wynosząca 9,99 euro miesięcznie dotyczy użytkowników, którzy wykupią abonament poprzez przeglądarkę internetową. Każdy, kto kupi go za pośrednictwem telefonu komórkowego korzystającego z systemu iOS od Apple i Androida z systemów operacyjnych Google , płaci 12,99 euro miesięcznie. Według Meta ceny te dotyczą użytkowników w Niemczech i 26 innych krajach UE, a także w Szwajcarii, Norwegii , Islandii i Liechtensteinie. Na giełdzie wzrosły akcje spółki-matki Facebooka.

Meta reaguje na zmieniającą się sytuację w zakresie ochrony danych w Europie płatnymi subskrypcjami. Między innymi w następstwie orzeczeń sądów i decyzji organów regulacyjnych zaostrza się egzekwowanie wymogu korzystania z zgody użytkowników w celu personalizacji reklam. Dane pochodzące z różnych usług należących do jednej grupy można łączyć wyłącznie za wyraźną zgodą użytkowników.

Na początku roku irlandzki organ ochrony danych nałożył na Meta karę w wysokości 390 mln euro za naruszenia przepisów o ochronie danych. Meta miała zakaz wykorzystywania tzw. umownej podstawy prawnej do wyświetlania spersonalizowanych reklam na podstawie śledzonych działań użytkowników. Następnie grupa ogłosiła, że ​​zwróci się do użytkowników w UE o zgodę, zanim pozwoli dostawcom na umieszczanie reklam ukierunkowanych. Każdy, kto akceptuje reklamy spersonalizowane, może teraz nadal bezpłatnie korzystać z sieci. Dla pozostałych model subskrypcyjny ma być alternatywą.

W ostatnim czasie wzrosła sprzedaż amerykańskiej grupy Meta. Szczególnie branża reklamowa wróciła pełną parą. W ostatnim kwartale sprzedaż wzrosła o 23 procent, do 34,1 miliarda dolarów (32,3 miliarda euro). Konkluzja jest taka, że ​​zyski wzrosły z 4,4 miliarda dolarów rok temu do 11,6 miliarda dolarów. Jednak zdaniem dyrektor finansowej Susan Li spółka przygotowuje się na niższe przychody reklamowe w bieżącym kwartale.
Polecane artykuły
AktualnościWiadomościZarządzanie

Co motywuje wielu dyrektorów generalnych, takich jak Elon Musk?

AktualnościITTechnologieWiadomości

Chipowy gigant TSMC zaskakuje skokiem zysków

AktualnościMotoryzacjaWiadomości

Sprzedaż samochodów w Europie na najwyższym poziomie od pięciu lat

AktualnościFinanseWiadomości

Capital One przekaże 265 miliardów dolarów, aby zostać liderem kart kredytowych

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły