Co chiński raport na temat handlu zagranicznego oznacza dla świata?

AktualnościFinanseITTechnologieWiadomości

Mayer i Zuckerberg sami wybierają pracowników

Czy można sobie wyobrazić, że szefowie Yahoo i Facebooka sami osobiście angażują się w rekrutację managerów? No może nie wszystkich, ale tych zarządzających jak najbardziej tak.
Marissa Mayer, szefowa Yahoo, mało tego, że interesuje się rekrutacją, to sama w 2012 roku zainicjowała program szkoleniowy “Associate Product Manager”. Jest ona uznana za wybitną specjalistkę w wyszukiwaniu talentów, osobę o tzw. nosie do managerów. Jeszcze cztery lata temu Google miały problem ze znalezieniem odpowiedniej kadry managerskiej, miłującej swobodę i niezależność w wykonywaniu swojej pracy. Managerowie, od których wymagano umiejętności pracy w zespole i w opozycji do bezkompromisowego schematu „jestem szefem tutaj i basta”.
Mayer miała metodę, która znakomicie weryfikowała management czy się nadaje do pracy czy nie. Sama twierdziła, że dawała tym ludziom tyle zadań, aż za dużo, aby sprawdzić czy sobie z nimi poradzą. Stworzony przez nią program APM należy do najlepszych programów szkoleniowych świata i jak ostatnio stwierdził Eric Schmidt, CEO Google – „APM jest jedną z największych wartości firmy i mogę sobie wyobrazić, że uczestniczący w jego programie pracownik dzisiaj, kiedyś może być prezesem firmy”.
Program APM wykreował wielu znanych managerów, w tym Briana Rakowskiego, uznanego za symbol sukcesu i pierwszego uczestnika udanego produktu Gmail. Po odejściu Meyer do Yahoo nadal z powodzeniem stosowano dwuletni program kształcenia dla młodych absolwentów programu technicznego Google.
Po przejściu do Yahoo Mayer konsekwentnie dalej ogarniała ten sam program w nowym miejscu, z podobnymi efektami. Jej największym sukcesem było zrealizowanie przy wydatnej pomocy Enrique Munoz Torres i jego 20 osobowej grupy, projektu ratunkowego dla Yahoo, czyli “Moneyball”, który powstał w 43 dni. Projekt przyniósł zbawienny dochód w wysokości 1.2 miliarda dolarów.
Założyciel i szef Facebooka Mark Zuckerberg ma nieco inną politykę kadrową w swojej firmie. Też angażuje się w proces rekrutacji nowych pracowników i jak ostatnio stwierdził w wywiadzie na Światowym Kongresie w Barcelonie – „Ja tylko zatrudniam takie osoby, dla których mogę jeszcze pracować. Ta zasada bardzo dobrze się sprawdza w praktyce”. Czy tak jest rzeczywiście, gdy weźmie się pod uwagę 10 tysięczną armię zatrudnionych w firmie Zuckerberga. Tego nie wiadomo. Poszukuje on przede wszystkim w świadomych i pewnych siebie pracowników– „Wierz w siebie i ufaj sobie” to jego dewiza.
Zuckerberg powiada często – „Kiedy jesteś młody, to często możesz usłyszeć, że nie masz doświadczenia, że są ludzie, którzy mogą wykazać się większym doświadczeniem niż ty, „ ale nie należy się tym przejmować, bo on sam założył Facebooka, kiedy miał 19 lat. Także perspektywy przed młodymi ludźmi są wręcz nieograniczone.

Marissa Mayer CEO Yahoo

Marissa Mayer CEO Yahoo

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

P&C Düsseldorf chce przejąć sieć tekstylną Sinn

AktualnościWiadomości

Majątek miliarderów rośnie coraz szybciej

AktualnościWalutyWiadomości

Rodzina Trumpów zasila giełdy kryptowalut własnymi monetami

Aktualnoście-commerceWiadomości

Dlaczego Kanał Panamski jest tak cenny

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *