POLSKI TRANSPORT I LOGISTYKA CELEM ROSYJSKICH HAKERÓW

AktualnościWiadomości

Konferencje online dla wielu osób nadal oznaczają stres

Często są to kwestie techniczne. Płeć i wiek również odgrywają rolę – czasami wbrew powszechnym stereotypom. Nawet pięć lat po tym, jak pandemia koronawirusa sprawiła, że ​​wideokonferencje stały się powszechne, u wielu osób nadal wywołują one stres. Siła tego oddziaływania zależy również od tego, kto z kim rozmawia, jak pokazują badania zlecone przez Logitech. Na pytanie, jak bardzo są zestresowani 15 minut przed spotkaniem online z zewnętrznymi rozmówcami, takimi jak klienci lub przełożeni, około 27 proc. respondentów wskazało wartości 7 lub wyższe w skali od 1 do 10. Podczas spotkania ze współpracownikami wskaźnik ten wyniósł nieco poniżej 21 proc. W badaniu wzięły udział osoby, które głównie pracują przy komputerze.

Jednak poziom stresu w dużym stopniu zależy także od płci. We wszystkich trzech scenariuszach respondentki zgłaszały wysoki poziom stresu znacznie częściej niż ich koledzy. Największą różnicę, od 33 do 22 procent, zaobserwowano w rozmowach z osobami zewnętrznymi, takimi jak klienci.

Osoby starsze są stosunkowo zrelaksowane

Wiek także stanowi istotne różnice – jednak w inny sposób, niż sugerowałby to stereotyp. Z badania wynika, że ​​najbardziej zestresowani są pracownicy w średnim wieku. Młodzi ludzie, ale także starsi, wydają się być ogólnie rzecz biorąc znacznie bardziej zrelaksowani.

Respondenci nie byli zasadniczo przeciwni spotkaniom online: na pytanie, jaką formę preferują, 30 procent wskazało spotkania wirtualne, 36 procent spotkania stacjonarne, a 27 procent spotkania hybrydowe. Co ciekawe, kobiety i osoby w średnim wieku nieco częściej uczestniczyły w spotkaniach wirtualnych – a to właśnie te grupy są szczególnie zestresowane tuż przed ich rozpoczęciem.

Często dobrze wyposażone również w domu

Jednym z powodów stresu może być obawa, że ​​technologia potrzebna do przeprowadzenia spotkania nie działa. Odpowiedziało tak 29 procent ankietowanych. 14 procent ankietowanych przyznało, że regularnie doświadcza problemów technicznych podczas spotkań, a 12 procent unika lub odwołuje spotkania online, ponieważ boi się problemów technicznych. Jednak około dwie trzecie respondentów stwierdziło również, że byli dobrze przygotowani do spotkań wirtualnych – chociaż między pracą w biurze i pracą zdalną nie było prawie żadnych różnic.

„Dobra technologia konferencyjna od dawna jest czynnikiem konkurencyjnym” — mówi Serkan Ates z firmy Logitech . „Zapewnienie pracownikom niezawodnych narzędzi pozwala uniknąć frustracji, zwiększa wydajność i podnosi poziom zadowolenia”. Jego firma zleciła przeprowadzenie badania YouGov, w ramach którego w kwietniu przepytano około 2110 osób pracujących głównie przy komputerach.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

„Bezwstydna korupcja i hipokryzja” prezydenta Trumpa

AktualnościWiadomości

Dlaczego rynek obligacji amerykańskich znów szokuje rynki akcji

AIAktualnościAppleWiadomości

OpenAI podpisuje kontrakt z legendarnym projektantem Apple

AktualnościWiadomości

Nike zapowiada podwyżki cen w USA

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *