Odpowiedzialne stowarzyszenia regionalne Dehoga w Nadrenii Północnej-Westfalii, Hamburgu i Monachium również zaobserwowały zwiększone zainteresowanie noclegami przed koncertami Swift. Miejsca w Gelsenkirchen były już zajęte na kilka tygodni przed pierwszym koncertem, powiedział rzecznik Niemieckiego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji Nadrenii Północnej-Westfalii. Jednak w okolicznych miastach nadal była pewna pojemność. Regionalne stowarzyszenie Hamburg Dehoga również zgłosiło „dodatkowe wykorzystanie mocy produkcyjnych w związku ze zwiększonym popytem na Hamburg”.
Jedna trzecia rezerwacji pochodzi z USA
Airbnb twierdzi, że jeśli policzyć wszystkie europejskie miasta biorące udział w „Eras Tour”, liczba zapytań wzrosła średnio o prawie 60 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku . Najwięcej zapytań dotyczyło pokoi w Londynie, a następnie w Lizbonie i Edynburgu. W tym celu Airbnb porównało zapytania dotyczące dat koncertów z zapytaniami z tego samego okresu ubiegłego roku.
Możesz także dowiedzieć się wiele o demografii „Swifties”, korzystając z danych Airbnb. 70 procent gości, którzy zarezerwowali noclegi w miastach turystycznych za pośrednictwem Airbnb podczas europejskiej trasy Swift, to kobiety. Jedna trzecia rezerwacji została dokonana w USA. „Na rynku amerykańskim pojawił się zwiększony popyt, co zauważyliśmy, gdy rozpoczęła się przedsprzedaż” – potwierdziła rzeczniczka Dehoga w Hamburgu. Dzieje się tak również dlatego, że bilety w Niemczech są czasami znacznie tańsze niż w USA.
Wakacje eventowe jako nowy trend w podróżowaniu
Według Airbnb Taylor Swift przoduje w tworzeniu nowego trendu w podróżowaniu. Tak zwani urlopowicze w całej Europie „wskazują silny związek między wydarzeniami kulturalnymi a planowaniem podróży w związku z ważnymi wydarzeniami”. Duże wydarzenia mogą „dostarczyć krótkotrwałych impulsów w branży hotelarskiej, a także mieć pozytywny wpływ na branżę gastronomiczną” – powiedział rzecznik Dehoga w Nadrenii Północnej-Westfalii. 1, 2 i 3 sierpnia w Warszawie odbędą się koncerty amerykańskiej gwiazdy Taylor Swift. Eksperci, z którymi rozmawiała PAP zwracają uwagę, że w związku z tym stołeczni przedsiębiorcy mogą liczyć na spore zarobki. Głównym beneficjentem będą hotele i usługi gastronomiczne, które w związku z koncertami amerykańskiej wokalistki spodziewają się napływu turystów, nie tylko z kraju, ale i z zagranicy.
Turyści, którzy przyjadą na sierpniowe koncerty Taylor Swift w Warszawie mogą zostawić w stolicy nawet ok. 190 mln zł – szacuje Marek Traczyk z Warszawskiej Izby Gospodarczej. Eksperci wskazują, że na koncertach zarobią nie tylko hotelarze i gastronomia.
Piosenkarka odbywa muzyczną podróż przez swoje fazy twórcze („Ery”, czyli epoki) w europejskich miastach: Amsterdamie, Cardiff, Dublinie, Edynburgu, Gelsenkirchen, Hamburgu, Lizbonie, Liverpoolu, Londynie, Lyonie, Madrycie, Mediolanie, Monachium, Paryżu, Sztokholm, Wiedeń, Warszawa i Zurych.