Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościGospodarkaMotoryzacja

Koncerny samochodowe tracą miliardy w Rosji

 

Dla największych producentów samochodowych świata w 2014 roku załamał się bardzo ważny rynek rosyjski. W zeszłym roku spadła sprzedaż w Rosji o 10 procent i wynosiła tylko 2.5 miliona samochodów.
Ford w 2014 zanotował stratę w wysokości pół miliarda dolarów na rynku europejskim razem z Rosją. W tym roku strata nie powinna przekroczyć sumy 250 milionów USD.

– Spadek sprzedaży to efekt sytuacji na Ukrainie” – powiedział szef finansowy Bob Shanks. W przyszłości Ford może odzyskać swoją pozycje na rynku zwiększając sprzedaż na pozostałym rynku europejskim. W Rosji, gdzie lokalnie produkuje się model Focus, tylko w czwartym kwartale amerykański koncern poniósł stary w wysokości 121 milionów Euro.
Opel wstrzymał produkcję w St. Petersburgu od połowy marca do maja z powodu słabego rubla i spadającej sprzedaży. Z taśmy produkcyjnej nadal schodzi Opel Astra. W ubiegłym roku wyprodukowano 37 tys. samochodów, chociaż fabryka jest zaprojektowana na produkcje 230 tys. samochodów rocznie.
Sprzedaż samochodów koncernu GM- Opla, Chevroleta i Cadillaca spadła o 26 procent do 258.000 pojazdów – według danych Stowarzyszenia Europejskich Firm Samochodowych(AEB). Dla całego rynku AEB spodziewa się 24 procentowego spadku sprzedaży, co niektórzy uważają za bardzo optymistyczną perspektywę..
Volkswagen także odnotował spadek sprzedaży w Rosji. Po raz pierwszy od lat VW odnotował spadek sprzedaży o 18 procent. – To kosztuje koncern setki milionów Euro – powiedział szef rady koncernu Bernd Osterloh. VW produkuje w rosyjskiej Kałudze od 2006 roku i zamierza zainwestować do 2018 roku kolejny miliard euro.
Najbardziej odważny był jednak Renault, który wraz z Nissanem nabył większość akcji rosyjskiego producenta samochodów Lada. Pomimo tak mocnych powiązań francuski koncern odnotował 10 procentowy spadek sprzedaży. Według analityków w tym roku należy się spodziewać – optymistycznie rzecz biorąc – 20 procentowego spadku.
Fenomenem na tle innych marek jest wzrost sprzedaży Mercedesa o 11 procent. Stuttgarcki koncern Daimlera sprzedał 49.165 pojazdów, ale sytuacja według szefa finansowego Bodo Uebbera staje się coraz trudniejsza zwłaszcza w segmencie samochodów ciężarowych.
Spadki sprzedaży odnotował Audi o 6 procent, który sprzedał 34.014 samochodów oraz BMW – spadek o 16 procent i liczbie 35.504 sprzedanych aut. Miesiąc temu bawarskie koncerny wstrzymały wysyłkę samochodów do Rosji i nie wiadomo, kiedy dostawy zostaną wznowione.
Analitycy z AEB nie tracą jednak optymizmu. W bieżącym roku przewiduje się sprzedaż 1.890.000 nowych samochodów w Rosji. Nie jest to źle, zwłaszcza, gdy weźmie się pod uwagę kryzys roku 2009, kiedy to sprzedaż gwałtownie spadła o połowę.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Trump zakazuje prowadzenia interesów z WeChat i TikTok

AktualnościWiadomości

T-Mobile  drugim co do wielkości operatorem komórkowym w USA

AktualnościWiadomości

Adidas nadal opiera się na micie Rorsteda

AktualnościWiadomości

Nowe technologie odpowiedzią na kryzys

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: