Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościWiadomości

Grupa Trei Real Estate zwiększyła wolumen inwestycyjny do 730 milionów euro w pierwszym półroczu 2019 r.

 

Trei Real Estate GmbH (Trei) jest międzynarodowym inwestorem, deweloperem oraz zarządcą nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych z Niemiec, który działa na sześciu rynkach globalnych, takich jak Niemcy, Polska, Czechy, Słowacja, Portugalia i USA. W pierwszej połowie 2019 r. firma zwiększyła wolumen projektów w budowie do 730 milionów euro, odnotowując wzrost o 45 milionów euro względem końca ubiegłego roku (grudzień 2018: 685 mln euro). W skali roku deweloper zwiększył inwestycje o 230 milionów euro (I półrocze 2018 r. Trei zakończył wynikiem 500 mln euro), co daje 46% wzrost rok do roku. W całkowitym wolumenie inwestycyjnym o wartości 730 mln euro, 600 mln euro przypada na mieszkania, a 130 mln euro na obiekty handlowe.   

W sumie w fazie planowania i realizacji znajduje się obecnie 3 300 mieszkań zlokalizowanych na międzynarodowych rynkach – w Niemczech, Czechach, Polsce i Stanach Zjednoczonych. Najwięcej, bo aż 1 600 mieszkań Trei dostarczy w Polsce, 1 000 w Niemczech, 600 w Stanach Zjednoczonych i około 100 w Czechach. Lokale mieszkalne w Polsce i Czechach są przeznaczone na sprzedaż, a osiedla zlokalizowane w Niemczech mają pozostać w portfelu firmy jako własność długoterminowa. Z kolei projekty mieszkaniowe w USA mają być sprzedawane w formie umów pakietowych.

Po pierwszym półroczu 2019 r. łączna wartość portfela nieruchomości Trei pozostała na poziomie 1.1 mld euro.   Portfolio aktywów, którymi zarządza spółka, liczyło 383 nieruchomości, z czego 36% znajduje się w Polsce (136 nieruchomości), a 32% w Niemczech (123 nieruchomości).

W pierwszym półroczu br. w ramach przyjętej strategii koncentrowaliśmy się przede wszystkim na rozwoju projektów mieszkaniowych. Na początku roku inwestycją mieszkaniową w Charlotte w Północnej Karolinie rozpoczęliśmy działalność deweloperską w Stanach Zjednoczonych. W tym samym czasie zadebiutowaliśmy na polskim rynku mieszkaniowym projektem we Wrocławiu, a kolejne realizacje planujemy w Łodzi, Poznaniu i Warszawie.

Pepijn Morshuis, CEO Trei Real Estate

Trei kontynuuje również działalność deweloperską w segmencie nieruchomości handlowych, rozwijając sieć parków handlowych pod wspólną marką Vendo Park. W międzynarodowym portfolio Trei znajduje się obecnie 36 Vendo Parków, 20 z nich zostało otwartych, a pozostałe są w fazie realizacji. „Zamierzamy osiągnąć pozycję lidera i zostać największym inwestorem parków handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, ze szczególnie silną obecnością w Polsce”, dodaje Pepijn Morshuis.

W marcu z sukcesem otworzyliśmy park handlowy w Bytowie, a jeszcze w sierpniu mieszkańcy Pułtuska zrobią pierwsze zakupy w kolejnym naszym Vendo Parku. Aktualnie w budowie mamy obiekty w Łasku, Ostrołęce i Jaworze, rozpoczynamy także inwestycję w Kobyłce. Cały czas intensywnie szukamy działek pod kolejne parki handlowe, w pierwszej połowie roku kupiliśmy grunty w Kutnie, Kobyłce, Bolesławcu i Sierpcu, gdzie również planujemy projekty handlowe. Koncentrujemy się w Polsce na nieruchomościach handlowych, jednak mocno wchodzimy również w rynek mieszkaniowy.

Jacek Wesołowski, Dyrektor Zarządzający Trei Real Estate Poland

Łączna kwota transakcji grupy Trei do końca I półrocza 2019 r. wyniosła 75 mln euro, z czego 63 mln euro zostały przeznaczone na zakup nieruchomości, 12 mln euro to wynik sprzedaży nieruchomości. „Nasze transakcje związane z zakupem aktywów dotyczyły głównie działek przeznaczonych pod kolejne Vendo Parki oraz projekty mieszkaniowe w Polsce”, komentuje Pepijn Morshuis.

Wyznaczając strategię grupy na II połowę 2019 r., Morshuis dodaje:

Planujemy kolejne inwestycje w Stanach Zjednoczonych przy jednoczesnej kontynuacji projektów w Niemczech. Polska jest naszym głównym celem inwestycyjnym w segmencie mieszkaniowym. To właśnie tutaj mamy najwięcej mieszkań w fazie rozwoju. Ponadto rynek ten jest również najważniejszym krajem docelowym dla naszych projektów handlowych, budowanych pod marką Vendo Park. W porównaniu do rynku niemieckiego, w Polsce zauważyliśmy niedobór powierzchni handlowych w średnich oraz małych miastach i zamierzamy wypełnić tę lukę.

Pepijn Morshuis, CEO Trei Real Estate

 

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Wellbeing w małych przedsiębiorstwach – od czego zacząć?

AktualnościWiadomości

Jak Covid i kwarantanna zmieniły organizację pracy?

AktualnościWiadomości

70% Polaków planuje w te wakacje city break

AktualnościWiadomości

123456 - na czele najpopularniejszych haseł

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: