
Pomimo tendencji do pracy w domu, Google inwestuje ponad dwa miliardy dolarów w zakup biurowca w Nowym Jorku . Powinno być sercem kompleksu budynków grupy internetowej na południowo-zachodnim Manhattanie, napisała we wtorek CFO Ruth Porat we wpisie na blogu. Budynek o nazwie St. John’s Terminal – rozbudowany dawny plac towarowy – został już wynajęty przez Google. Teraz grupa korzysta z okazji, aby kupić go za 2,1 mld dolarów (ok. 1,8 mld euro).
Zatrudniając 12 000 pracowników, Nowy Jork jest już drugą co do wielkości lokalizacją Google poza siedzibą główną w Mountain View w Kalifornii.
Podczas pandemii Google był jedną z pierwszych firm, które wysyłały swoich pracowników niemal wszędzie do domowego biura. Wraz z rozpowszechnieniem się bardziej zaraźliwego wariantu Delta, powrót do biur został przesunięty na styczeń. Jednocześnie, podobnie jak większość branży technologicznej, Google przygotowuje się do hybrydowych modeli pracy. Zwłaszcza w drogiej Dolinie Krzemowej wielu pracowników skorzystało z możliwości przeniesienia się do innych regionów USA, gdzie mogą żyć taniej.