
Popularne serwisy internetowe, takie jak Google, Facebook czy Twitter , będą musiały w przyszłości spełniać ostrzejsze wymogi UE. Twoje dane dotyczące użytkowników w Unii Europejskiej, opublikowane w czwartek (czasu lokalnego) , przekroczyły zalecany próg 45 milionów. Podlegają one zatem surowszym wytycznym, które obejmują wdrożenie kodeksu postępowania.
Zgodnie z ustawą o usługach cyfrowych (DSA) bardzo duże platformy internetowe muszą między innymi zapewniać zarządzanie ryzykiem oraz umożliwiać zewnętrzne i niezależne przeglądy. Są one również zobowiązane do udostępniania swoich danych władzom i naukowcom. Komisja Europejska dała firmom czas do 17 lutego na opublikowanie liczby ich miesięcznych aktywnych użytkowników. Ci, którzy przekroczą próg, mają cztery miesiące na wdrożenie zaostrzonych przepisów. Naruszenia mogą skutkować karami w wysokości do sześciu procent rocznej sprzedaży.