Współpraca Energi-Obrót z Microsoft wchodzi w kolejną fazę. Jej początek stanowi list intencyjny o kontynuacji partnerstwa strategicznego, który rozszerza zakres współpracy o kolejne projekty. Jej efektem będą nowe propozycje produktowe, które wejdą na rynek już za kilka tygodni.
Współpraca obu firm rozpoczęła się blisko rok temu – wówczas Energa Obrót SA wprowadziła do swojej oferty usługi z chmury Office 365. Propozycja Grupy Energa i Microsoft, pod nazwą „Energa 365”,skierowana była do klientów indywidualnych, którzy otrzymali gwarancję stałej ceny za energię elektryczną nawet na trzy lata oraz pakiet Office 365 za złotówkę z licencją subskrypcyjną ważną przez rok od momentu aktywacji. Był to pierwszy taki produkt na polskim rynku energetycznym. Do dziś z oferty skorzystało ponad 10 tysięcy osób.
Tak satysfakcjonujący początek współpracy skłonił obie firmy do jej kontynuacji. Energa Obrót podpisała z Microsoft list intencyjny o dalszej współpracy na zasadach partnerstwa strategicznego.
– Pionierska na polskim rynku energetycznym współpraca z liderem branży najnowszych technologii ma swoje przełożenie na wyniki obu firm. Jestem przekonany, że najnowsza oferta połączonych sił Microsoft i Energi, która będzie miała swoją premierę jesienią tego roku, wzbudzi bardzo duże zainteresowanie – podkreśla Tomasz Lubicki, wiceprezes Zarządu Energa Obrót.
Już we wrześniu Energa zaprezentuje kilka zupełnie nowych propozycji wynikających ze współpracy z Microsoftem, skierowanych do klientów z różnych segmentów, które będą dostępne m.in. za pośrednictwem platformy sklep.energa.pl. Natomiast „Office z energią” będzie można zamówić przez telefon oraz w tradycyjnej sieci salonów sprzedaży.
Współpraca z Microsoftem rozwija się na wielu płaszczyznach. Energa Obrót testuje nowe, dopasowane do potrzeb biznesu rozwiązania, budując na tej podstawie ofertę dla przedsiębiorców. Oferować też będzie usługi dla instytucji publicznych. Poszukując rozwiązań dla tych ostatnich, przedstawiciele Energi Obrót i Microsoft podjęli ostatnio z władzami Gdańska rozmowy na temat koncepcji smart-city.
Ponadto Energa, dostrzegając rosnące zainteresowanie klientów rozwiązaniami inteligentnego domu (ang. smart home), prowadzi zaawansowane projekty pilotażowe. Ich uczestnicy mają możliwość zdalnego sterowania wybranymi urządzeniami oraz monitorowania domu zarówno pod kątem bezpieczeństwa (na wypadek zdarzeń losowych czy włamań), jak również w zakresie świadomego zużywania energii.
– Obserwujemy dynamiczny rozwój tej kategorii produktowej, który jest dodatkowo wspierany przez technologię Internetu Rzeczy, umożliwiającą skomunikowanie i sterowanie dowolnymi urządzeniami w domu czy firmie za pośrednictwem Internetu – podkreśla Tomasz Lubicki. – Możliwości technologiczne i dostępność urządzeń już dziś jest bardzo duża, a w związku z tym konieczne jest zbudowanie najbardziej atrakcyjnego pod względem funkcjonalnym i estetycznym rozwiązania, z którego nasi klienci będą chcieli korzystać. O efektach prac i nowych produktach będziemy na bieżąco informować.
Energa Obrót jest liderem segmentu sprzedaży Grupy Energa. Sprzedaje energię elektryczną do 2,9 mln klientów, z czego 2,6 mln stanowią gospodarstwa domowe. Ponadto prowadzi handel na krajowym i międzynarodowym hurtowym rynku energii elektrycznej oraz obrót prawami majątkowymi, czyli tzw. certyfikatami.
Energa Obrót wraz ze spółkami zależnymi oferuje innowacyjne, proekologiczne usługi oraz nowoczesne kanały kontaktu. Klientów indywidualnych, jako pierwsza w Polsce, rozlicza w oparciu o rzeczywiste odczyty dokonywane co dwa miesiące. Ponadto oferuje elektroniczne biuro obsługi, także na urządzeniach mobilnych, czynną przez 15 godzin dziennie infolinię oraz sieć 50 salonów sprzedaży i punktów partnerskich w całej Polsce.
Innowacyjne usługi ofeują także inne spółki należące do segmentu. Enspirion jako pierwsza w Polsce dokonała komercyjnej redukcji popytu, zmniejszając zapotrzebowanie na energię elektryczną biznesowych klientów Energa Obrót i jako jedna z nielicznych firm w Polsce świadczy usługę agregacji i zarządzania redukcją popytu (Demand Response) na rzecz Krajowego Systemu Energetycznego. Energa Oświetlenie we współpracy z gminami prowadzi natomiast duże modernizacje oświetlenia ulicznego, wymieniając tysiące starych opraw oświetleniowych na nowoczesne i energooszczędne oprawy LED-owe. Wśród innowacyjnych projektów segmentu sprzedaży znajdują się także: eMobility, LivingLab czy rozwój produktów wykorzystujących inteligentne liczniki AMI.