Czy pozyczka pod  zastaw może uratować firmę przed upadłością

AktualnościITWiadomości

Eksperci ostrzegają przed fałszywymi filmami reklamowymi przedstawiającymi celebrytów

Obecna kampania dotycząca oszustw internetowych ma na celu wykorzystanie fałszywych filmów reklamowych do oszukania niczego niepodejrzewających konsumentów z ich pieniędzy – ostrzega przed tym europejski dostawca bezpieczeństwa IT Eset. Filmy sprawiają wrażenie, że znane osobistości, takie jak przewodniczący CDU Friedrich Merz (68), współzałożyciel SAP Dietmar Hopp (84), miliarder z branży logistycznej Klaus-Michael Kühne (87) czy eksperci telewizyjni z ARD promują rewolucyjne produkty inwestycyjne z niesamowitymi możliwościami wygranej i obiecują wysokie wygrane przy minimalnej inwestycji. 

Według badań firmy Eset hakerzy wykorzystują prawdziwe artykuły prasowe jako podstawę do tworzenia fałszywych filmów. Wykorzystując te dane, przestępcy, najprawdopodobniej pochodzący z Rosji lub Ukrainy , przeszkolili oprogramowanie AI w celu utworzenia nowego postu. Głośniki w filmach deepfake promują podejrzane platformy inwestycyjne zwane „Immediate Matrix” lub „Immediate Code”. Według firmy Eset fałszywe filmy krążą od maja. Obecnie głównymi odbiorcami są użytkownicy z Niemiec. Warianty deepfakes były w podobny sposób skierowane do konsumentów w innych krajach, w tym w Kanadzie , Holandii, Japonii i Republice Południowej Afryki. W tym ostatnim krążyły na przykład podobne filmy deepfake z Elonem Muskiem (53).

„Politycy i inne osoby publiczne to prawdziwa kopalnia złota dla oszustów AI” – powiedział Ondrej Novotny , badacz firmy Eset , który pomógł odkryć kampanię. „Mają mnóstwo obrazów, filmów i nagrań audio, które mogą wykorzystać do zasilania swoich narzędzi AI. Rezultat: znana osobowość wydaje pozornie poważne rekomendacje dotyczące najlepszego inwestowania pieniędzy. Eset stanowczo przestrzegł przed reagowaniem na rzekomo lukratywne możliwości inwestycyjne. „Jeśli użytkownicy dadzą się nabrać i zainwestują, ich pieniądze przepadną”. W innych krajach, w których była aktywna kampania, sprawcy nawet dzwonili do ofiar, aby je zastraszyć i zmusić do większych inwestycji.

„Deepfakes w tej kampanii są często niskiej jakości i nie zapewniają prawidłowej synchronizacji ruchu warg” – powiedział ekspert firmy Eset Novotny. Nie powstrzymuje to jednak oszustów od wykorzystania tej metody, gdyż wystarczy im tylko niewielka część odbiorców, aby dali się nabrać i przekazali żądaną sumę. „To łatwe pieniądze i wymagają niewielkich inwestycji ze strony przestępców”.

Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Hakerzy atakują polskie firmy wykorzystując malware FakeUpdates

AktualnościWiadomości

Tesla ogranicza prawa akcjonariuszy

AktualnościITWiadomości

Nvidia najwyraźniej chce zainwestować w PsiQuantum

AktualnościWiadomości

Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *