POLSKI TRANSPORT I LOGISTYKA CELEM ROSYJSKICH HAKERÓW

AktualnościGospodarkaLifestylePrzemysłWiadomości

Douglas wchodzi na giełdę

Sieć perfumerii Douglas szykuje się do powrotu na rynek akcji. Po reorganizacji Douglas stał się siecią perfumeryjną a debiut na parkiecie ma być sukcesem firmy. Wejście na giełdę “daje nowe ekscytujące możliwości” – powiedział CEO Henning Kreke. Debiut według wewnętrznych informacji może nastąpić w najbliższych czterech tygodniach. Rodzina założycieli Douglasa nie chce pozbyć się akcji po wejsciu firmy na giełdę, bo jest przekonana o świetlanej przyszłości firmy i jej wartości. Kreke podkreśla, że chce dalej uczestniczyć w rozwoju firmy. 

Koncern handlowy Advent i rodzina inwestorów Kreke wyprowadziła Douglasa z giełdy w 2013 roku.  Advent zabezpieczył sobie wówczas 80 procent akcji a pozostałe 20 procent pozostało w rodzinie Kreke.
Biznes perfumeryjny już wkrótce został rozszerzony przez zakup francuskiej sieci Nocibé.

Sieć księgarni Thalia i firma odzieżowa AppelrathCüpper nie będzie częścią oferty giełdowej.

Przyszły emitent  Douglas AG zatrudnia ponad 17.000 pracowników, posiada ponad 1700 oddziałów w 19 krajach, a w roku obrotowym 2013/14  osiągnął około 2,5 mld euro. Zysk z działalności operacyjnej  wyniósł 256 mln euro. W pierwszym półroczu 2014/15 obrót perfumerii Douglasa wyniósł około 1,5 mld euro, a  zysk  ok. 180 mln euro.

Większościowy udziałowiec Advent chce się pozbyć swoich akcji.  Ponadto, nowe akcje będą oferowane z podwyższeniem kapitału w wysokości kwoty przewidzianej na około 70 mln euro. Advent szacuje  wartość rynkową Douglasa na 3 miliardy euro.  Pod uwagę wzięto także sprzedaż firmy większemu inwestorowi lub też firmie z tego samego sektora. Kolejne oferty dla sektora perfumeryjnego będą też nadal sprawdzane.  Dokonano tez selekcji instytucji finansowych, które w powrocie na giełdę mają zostać zaangażowane. Do nich należą, J.P. Morgan, Goldman Sachs International oraz Deutsche Bank giełdowy. Brane też są pod uwagę Credit Suisse i Morgan Stanley.
Wejście na giełdę Douglasa spowoduje wzrost wartości firm perfumeryjnych.  To ez jest element rozbudowy  międzynarodowego biznesu. Douglas chce tym samym  “otwarcia nowych, szybko rozwijających się rynków i zniwelowania luk w  sieci oddziałów firmy na poszczególnych rynkach”, powiedział Kreke.  Szef Douglasa  już kiedyś zapowiedział, że Douglas może rozwinąć się  również poza Europą i stać się marką globalną.

 Kreke  zapowiedział też dalszy rozwój sprzedaży wielokanałowej czyli sprzedaży online i sklepowej.

 

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

„Bezwstydna korupcja i hipokryzja” prezydenta Trumpa

AktualnościWiadomości

Dlaczego rynek obligacji amerykańskich znów szokuje rynki akcji

AIAktualnościAppleWiadomości

OpenAI podpisuje kontrakt z legendarnym projektantem Apple

AktualnościWiadomości

Nike zapowiada podwyżki cen w USA

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *