Czy pozyczka pod  zastaw może uratować firmę przed upadłością

AktualnościGospodarkaITWiadomości

Najcenniejsze marki świata


Firma badawcza Millward Brown opublikowała po swoich badaniach “BrandZ” 100 najbardziej wartościowych marek na świecie.

Zacznijmy od końca.
Miejsce  90 (w 2014: 100): Sieć sklepów Aldi albo jak mówią inni imperium braci Albrecht.  Aldi zwiększył swoją wartość marki  w ciągu roku o 22 procent do 11,66 miliardów dolarów.  To bardzo duży wzrost.
Miejsce 69 (59): Siemens Industry, zawodnik przemysłowej  wagi ciężkiej, który niestety stracił 8 procent wartości marki do 15,47 miliardów dolarów, a więc spadł w rankingu o dziesięć miejsc.
Miejsce 66 (73): DHL potentat logistyczny zależny od Deutsche Post poprawił swoja pozycję w rankingu a wartość tej marki wyniosła  16,3 miliardów dolarów. W górę o siedem miejsc.
Miejsce 43 (42): Mercedes-Benz, producent samochodów, który chce zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny swoim F015,  ma wartość 21.7 miliarda dolarów. Ale niestyety spadek o jedno miejsce.
Miejsce 34 (32): BMW Bawaria  zwiększył swoją wartość marki nieznacznie do 26,35 miliardów euro. Dwa miejsca w dół.
Miejsce 27 (27): Deutsche Telekom  dzięki CEO Tymoteuszowi  Höttges, który  zwiększył wartość marki  Telekom w ciągu roku o 18 procent do 33,8 miliarda dolarów. To dużo – ale nie na tyle aby się wspiąć do czołówki w tym kwartale.
Miejsce 24 (19):  SAP Walldorf  gwałtownie spadł w rankingu – mimo,  że ich wartość marki wzrosła o 5 procent do wartości 38,23 miliardów dolarów. SAP pozostaje wciąż według Millwarda Browna  najcenniejszą niemiecką  marką świata.

Top 20 są zdominowane z kilkoma wyjątkami przez  korporacje amerykańskie.

Miejsce 20 (18): karta kredytowa MasterCard. Firma zwiększyła swoją wartość marki o 2 procent do 40,19 miliardów dolarów. Spadek o 2 miejsca.
Miejsce 19 (23): Disney: W grupie “rozrywki” Disney poszybował o cztery miejsca do góry a wartość marki wzrosła o jedną czwartą do 42,96 miliardów dolarów.
Miejsce
18 (16): firma logistyczna UPS USA  zwiększyła wartość marki o 9 proc  do 51,8 miliarda dolarów.  Ale tez spadek o 2 miejsca w dół.

 

38571308_57b87f675c_b

Miejsce 17 (12): General Electric wypada gorzej w porównaniu do ubiegłego roku.  W rankingu GE  spadł o pięć miejsc w dół. Wartość marki: 59,27 miliarda dolarów (wzrost o 5 procent).
Miejsce 16 (13): amerykański bank Wells Fargo, dzięki udanym propozycjom zyskał  9 procent a wartość marki zyskała 59,31 miliardów dolarów.
Miejsce 15 (15): China Mobile jest jedną z nielicznych firm w top 20, którzy nie pochodzą z USA. Operator telekomunikacyjny z państwa środka  zwiększył swoją wartość marki o 20 procent do 59,9 miliardów dolarów.
Miejsce 14 (10): sklep internetowy Amazon,  stracił 3 procent na wartości marki, która obecnie wynosi  na 62,29 miliardów dolarów. W rankingu, spadek o 4 miejsca.
Miejsce 13 : sklep internetowy  Alibaba.  Jack Ma po raz pierwszy pojawił się w rankingu i od razu wyprzedził rywala – Amazon. Wartość marki: 66,38 mld  dolarów.
Miejsce 12 (21): Facebook największy na świecie portal społecznościowy skoczył w rankingu dziewięć miejsc w górę. Facebook podwoił też swoją wartość rynkową w stosunku do poprzedniego roku, do 71,12 miliardów dolarów.
Miejsce 11 (14): Tencent chińska grupa telekomunikacyjna zdecydowanie zwiększała wartość swojej marki: on 43 procent do 76,57 mld dolarów. W  rankingu cztery miejsca w górę.

5043766417_4e5d9105a2_z

Miejsce 10 (9):  Marlboro nadal cieszy się ogromną popularnością pomimo zakazów palenia i reklamy wyrobów tytoniowych. 80,35 mld dolarów jest warta ta marka, według oceny Millward Brown – wzrost o 19 proc.
Miejsce 9 (5): : rozpaczliwie szuka poprzez najlepszych managerów podniesienia swoich przychodów i obrotu.  Marka traci 5 procent ale  jej wartość to nadal  81,16 mld  dolarów. W rankingu, spadła o cztery miejsca w dół.
Miejsce 8 (6): Marka Coca-Cola zwiększyła swoją wartość  o 4 procent do 83,84 mld dolarów. W rankingu,  spadek o 2 miejsca.
Miejsce  7 (11): Verizon, grupa telekomunikacyjna z USA, jest  nowicjuszem w top 10 . Verizon zwiększył swoją wartość marki o ponad jedną trzecią, do 86,01 mld dolarów – Skok w górę o cztery miejsca.

2576981899_fef76fd366_b

 

 

Miejsce 6 (8): AT & T również  amerykańska firma telekomunikacyjna zajmuje w czołowej 10 od lat. AT & T zwiększyła swoją wartość marki do 89,49 mld dolarów – awans o 2 miejsca w górę.
Miejsce 4 (3): IBM IT  z podium znalazł sie na czwartym, niemedalowym miejscu.  Spadek wartości marki o 13 procent do 93,99 mld dolarów.
Miejsce 3 (4): Microsoft  pchnął Satya Nadella do przodu koncern z 4 na trzecie, medalowe miejsce.   Microsoft zwiększył swoją wartość marki o 28 procent do 115,5 miliardów dolarów – ogromna przewaga do czwartego w tabeli IBM.
Miejsce 2 (1): Google  utraciły  pierwsze miejsce. Google chociaż zwiększyły swoją wartość , o 9 procent do 173,65 mld  dolarów. Ale to po prostu nie wystarczy, aby zbliżyć się do nowego lidera.
Miejsce 1 (2): Apple Te dwie osoby stworzyły  najcenniejszą marką na świecie: Steve Jobs z Timem Cook.  Wartość Apple wzrosła po udanej sprzedaży nowego IPhona 6.  A jaki wzrost – o dwie trzecie do 247 miliardów dolarów. Tak więc cztery najcenniejsze marki na świecie, według firmy Millward Brown to firmy IT z USA.

Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Coinbase ofiarą cyberataku: skradzione dane klientów i próba wymuszenia 20 milionów dolarów

AktualnościWiadomości

5 rzeczy, które warto ogarnąć z księgową w maju

AktualnościWiadomości

Czy pożyczka pod zastaw nieruchomości może uratować firmę przed upadłością?

Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Atak na Diora: wyciekły dane tysięcy klientów

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *