
Firma badawcza Millward Brown opublikowała po swoich badaniach “BrandZ” 100 najbardziej wartościowych marek na świecie.
Zacznijmy od końca.
Miejsce 90 (w 2014: 100): Sieć sklepów Aldi albo jak mówią inni imperium braci Albrecht. Aldi zwiększył swoją wartość marki w ciągu roku o 22 procent do 11,66 miliardów dolarów. To bardzo duży wzrost.
Miejsce 69 (59): Siemens Industry, zawodnik przemysłowej wagi ciężkiej, który niestety stracił 8 procent wartości marki do 15,47 miliardów dolarów, a więc spadł w rankingu o dziesięć miejsc.
Miejsce 66 (73): DHL potentat logistyczny zależny od Deutsche Post poprawił swoja pozycję w rankingu a wartość tej marki wyniosła 16,3 miliardów dolarów. W górę o siedem miejsc.
Miejsce 43 (42): Mercedes-Benz, producent samochodów, który chce zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny swoim F015, ma wartość 21.7 miliarda dolarów. Ale niestyety spadek o jedno miejsce.
Miejsce 34 (32): BMW Bawaria zwiększył swoją wartość marki nieznacznie do 26,35 miliardów euro. Dwa miejsca w dół.
Miejsce 27 (27): Deutsche Telekom dzięki CEO Tymoteuszowi Höttges, który zwiększył wartość marki Telekom w ciągu roku o 18 procent do 33,8 miliarda dolarów. To dużo – ale nie na tyle aby się wspiąć do czołówki w tym kwartale.
Miejsce 24 (19): SAP Walldorf gwałtownie spadł w rankingu – mimo, że ich wartość marki wzrosła o 5 procent do wartości 38,23 miliardów dolarów. SAP pozostaje wciąż według Millwarda Browna najcenniejszą niemiecką marką świata.
Top 20 są zdominowane z kilkoma wyjątkami przez korporacje amerykańskie.
Miejsce 20 (18): karta kredytowa MasterCard. Firma zwiększyła swoją wartość marki o 2 procent do 40,19 miliardów dolarów. Spadek o 2 miejsca.
Miejsce 19 (23): Disney: W grupie “rozrywki” Disney poszybował o cztery miejsca do góry a wartość marki wzrosła o jedną czwartą do 42,96 miliardów dolarów.
Miejsce 18 (16): firma logistyczna UPS USA zwiększyła wartość marki o 9 proc do 51,8 miliarda dolarów. Ale tez spadek o 2 miejsca w dół.
Miejsce 17 (12): General Electric wypada gorzej w porównaniu do ubiegłego roku. W rankingu GE spadł o pięć miejsc w dół. Wartość marki: 59,27 miliarda dolarów (wzrost o 5 procent).
Miejsce 16 (13): amerykański bank Wells Fargo, dzięki udanym propozycjom zyskał 9 procent a wartość marki zyskała 59,31 miliardów dolarów.
Miejsce 15 (15): China Mobile jest jedną z nielicznych firm w top 20, którzy nie pochodzą z USA. Operator telekomunikacyjny z państwa środka zwiększył swoją wartość marki o 20 procent do 59,9 miliardów dolarów.
Miejsce 14 (10): sklep internetowy Amazon, stracił 3 procent na wartości marki, która obecnie wynosi na 62,29 miliardów dolarów. W rankingu, spadek o 4 miejsca.
Miejsce 13 : sklep internetowy Alibaba. Jack Ma po raz pierwszy pojawił się w rankingu i od razu wyprzedził rywala – Amazon. Wartość marki: 66,38 mld dolarów.
Miejsce 12 (21): Facebook największy na świecie portal społecznościowy skoczył w rankingu dziewięć miejsc w górę. Facebook podwoił też swoją wartość rynkową w stosunku do poprzedniego roku, do 71,12 miliardów dolarów.
Miejsce 11 (14): Tencent chińska grupa telekomunikacyjna zdecydowanie zwiększała wartość swojej marki: on 43 procent do 76,57 mld dolarów. W rankingu cztery miejsca w górę.
Miejsce 10 (9): Marlboro nadal cieszy się ogromną popularnością pomimo zakazów palenia i reklamy wyrobów tytoniowych. 80,35 mld dolarów jest warta ta marka, według oceny Millward Brown – wzrost o 19 proc.
Miejsce 9 (5): : rozpaczliwie szuka poprzez najlepszych managerów podniesienia swoich przychodów i obrotu. Marka traci 5 procent ale jej wartość to nadal 81,16 mld dolarów. W rankingu, spadła o cztery miejsca w dół.
Miejsce 8 (6): Marka Coca-Cola zwiększyła swoją wartość o 4 procent do 83,84 mld dolarów. W rankingu, spadek o 2 miejsca.
Miejsce 7 (11): Verizon, grupa telekomunikacyjna z USA, jest nowicjuszem w top 10 . Verizon zwiększył swoją wartość marki o ponad jedną trzecią, do 86,01 mld dolarów – Skok w górę o cztery miejsca.
Miejsce 6 (8): AT & T również amerykańska firma telekomunikacyjna zajmuje w czołowej 10 od lat. AT & T zwiększyła swoją wartość marki do 89,49 mld dolarów – awans o 2 miejsca w górę.
Miejsce 4 (3): IBM IT z podium znalazł sie na czwartym, niemedalowym miejscu. Spadek wartości marki o 13 procent do 93,99 mld dolarów.
Miejsce 3 (4): Microsoft pchnął Satya Nadella do przodu koncern z 4 na trzecie, medalowe miejsce. Microsoft zwiększył swoją wartość marki o 28 procent do 115,5 miliardów dolarów – ogromna przewaga do czwartego w tabeli IBM.
Miejsce 2 (1): Google utraciły pierwsze miejsce. Google chociaż zwiększyły swoją wartość , o 9 procent do 173,65 mld dolarów. Ale to po prostu nie wystarczy, aby zbliżyć się do nowego lidera.
Miejsce 1 (2): Apple Te dwie osoby stworzyły najcenniejszą marką na świecie: Steve Jobs z Timem Cook. Wartość Apple wzrosła po udanej sprzedaży nowego IPhona 6. A jaki wzrost – o dwie trzecie do 247 miliardów dolarów. Tak więc cztery najcenniejsze marki na świecie, według firmy Millward Brown to firmy IT z USA.