Niespodziewanie wysoki popyt na umowy na telefony komórkowe dał Deutsche Telekom kolejny mocny kwartał. W okresie od kwietnia do czerwca liczba klientów kontraktowych w tym kraju pod markami własnymi wzrosła o 311 tys., jak poinformowała w czwartek w Bonn grupa DAX. Było to efektem utrzymującego się dużego zainteresowania ofertami łączonymi, takimi jak umowy rodzinne.
Liczba nowych klientów przerosła oczekiwania spółki-matki T-Mobile US. Odpowiednio wzrosły także przychody z usług mobilnych – firmy telekomunikacyjne zarabiają na tego typu przychodach znacznie więcej niż na niskomarżowym sprzęcie. Tymczasem Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Niemczech i nowe regulacje dotyczące połączeń kablowych pozytywnie wpłynęły na liczbę klientów telewizji.
Na poziomie grupy sprzedaż w drugim kwartale wzrosła o 4,3 procent, do prawie 28,4 miliarda euro w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To także więcej, niż oczekiwali eksperci branżowi. Zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją, łącznie z kosztami leasingu (Ebitda AL), skorygowany o efekty specjalne, wzrósł o 7,8 procent, do 10,8 miliarda euro. Konkluzja jest taka, że Telekom zarobił prawie 2,1 miliarda euro po około 1,5 miliarda rok wcześniej. Wolny napływ środków pieniężnych wzrósł o prawie 50 procent, do 5,2 miliarda euro, co wynika również z ograniczenia inwestycji.