Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościWiadomości

Daimler nieoczekiwanie szybko dochodzi do siebie po kryzysie koronowym

 

Z ogromnym wzrostem zysków w trzecim kwartale Daimler zaskakująco szybko wychodzi z kryzysu spowodowanego pandemią. Ponieważ popyt rośnie, a firma samochodowa również zwraca szczególną uwagę na swoje koszty, zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 14 procent do ponad trzech miliardów euro w ciągu roku. „Oczekujemy, że ta pozytywna dynamika utrzyma się w czwartym kwartale” – powiedział dyrektor finansowy Harald Wilhelm, ale odniósł się do tradycyjnie stłumionej działalności pod koniec roku. Akcja Daimlera wzrosła w piątek o 3,7 procent, co czyni go największym zwycięzcą w czołowym indeksie Dax.

Pozytywne sygnały napłynęły również od konkurentów Daimlera, Volkswagena i Volvo, a także od europejskiego stowarzyszenia branżowego ACEA. W Grupie VW we wrześniu sprzedaż wzrosła o 3,3 proc., co ograniczyło dotychczasowy spadek do 18,7 proc. Według ACEA europejski rynek samochodowy zaczął po raz pierwszy ożywić się we wrześniu z plusem 3,1 procent. Szwedzki producent samochodów ciężarowych Volvo, który konkuruje z działem pojazdów użytkowych Daimlera, nie ucierpiał z powodu kryzysu tak bardzo, jak obawiali się eksperci branżowi, pomimo spadku zysków w trzecim kwartale. Przerwy w produkcji i niechęć klientów do zakupów w wyniku pandemii koronowej miały negatywny wpływ na całą branżę, zwłaszcza wiosną i latem.

Ożywienie na rynku szybsze niż oczekiwano

„Daimler doświadczył szybszego ożywienia na rynku niż oczekiwano i odnotował silny rozwój biznesowy, szczególnie we wrześniu” – powiedział w piątek wieczorem producent samochodów ze Stuttgartu. Wstępny zysk przed odliczeniem odsetek i podatków, wynoszący 3,07 mld EUR, znacznie przekracza oczekiwania rynkowe. Analitycy ankietowani przez Refinitiv oczekiwali średnio 2,14 mld euro. Daimler na podstawie ankiet przeprowadzonych przez analityków ustalił jedynie wynik 1,95 miliarda euro. Grupa odnotowała stratę operacyjną w wysokości 1,7 miliarda euro w drugim kwartale z powodu słabego popytu i kosztownych konwersji fabryk, ale już w lipcu dostrzegła oznaki ożywienia sprzedaży.

„Po katastrofalnym II kwartale Daimler wrócił do rentowności” – powiedział analityk NordLB Frank Schwope. „Grupa powinna nadal być na plusie przez cały rok, pod warunkiem, że Corona znowu nie stanie na przeszkodzie”. Ekspert branżowy Philippe Houchois z banku inwestycyjnego Jefferies określił napływ środków jako „solidną niespodziankę”. Wolne przepływy pieniężne Grupy od lipca do września wyniosły 5,1 mld euro, znacznie powyżej oczekiwań rynkowych i znacznie powyżej kwoty 685 mln euro w drugim kwartale.

Koszty stałe powinny nadal spadać

Według wstępnych danych, spółka zależna Mercedes-Benz, zajmująca się samochodami osobowymi, osiągnęła w trzecim kwartale EBIT w wysokości 2,1 mld euro, więcej niż szacowali analitycy. Na początku października Daimler ogłosił, że zmniejszy koszty stałe, inwestycje i wydatki rozwojowe w branży samochodów osobowych o ponad 20 procent do 2025 roku w porównaniu do 2019 roku. Jednocześnie marka z gwiazdą dąży do poszerzenia swojej oferty samochodów elektrycznych o ponad 20 modeli elektrycznych w pełni zasilanych bateriami do 2030 r. Segment pojazdów użytkowych Trucks & Buses oraz dywizja Daimler Mobility również osiągnęły lepsze niż oczekiwano wyniki w trzecim kwartale, poinformowała firma.

W piątek w przyszłym tygodniu Daimler planuje opublikować swoje pełne dane kwartalne, a następnie opublikować nową prognozę na cały rok. Do tej pory Daimler zakładał spadek sprzedaży jednostkowej, przychodów i zysków w porównaniu z rokiem poprzednim. Dyrektor finansowy Harald Wilhelm oszacował wynik operacyjny za 2020 r. na niską jednocyfrową kwotę miliarda. Oczekuje się jednak około dwóch miliardów euro efektów specjalnych, głównie ze względu na koszty prawne związane ze skandalem dotyczącym spalin z silników diesla i restrukturyzacją.

Ciężarówki też lepiej sie sprzedają – Daimler zapowiada nową prognozę

Grupa poinformowała, że ​​segment pojazdów użytkowych Trucks & Buses oraz dywizja Daimler Mobility również osiągnęły lepsze niż oczekiwano wyniki w trzecim kwartale. „Biorąc pod uwagę rozwój, Daimler spodziewa się pozytywnych efektów na pozostałą część roku” – głosi obowiązkowe ogłoszenie. Jednak tylko wtedy, gdy nie ma dalszej blokady korony. W związku z tym, gdy pełne dane kwartalne zostaną opublikowane 23 października, należy również podać nową prognozę na cały rok. Do tej pory Daimler zakładał spadek sprzedaży jednostkowej, przychodów i zysków w porównaniu z rokiem poprzednim. Dyrektor finansowy Harald Wilhelm ocenił wynik operacyjny w 2020 r. do jednocyfrowego miliarda. Oczekuje się jednak około dwóch miliardów euro skutków specjalnych, przede wszystkim kosztów prawnych związanych ze skandalem związanym z wydechami silników wysokoprężnych i restrukturyzacją.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Popularne metody zabezpieczania ładunku

AktualnościWiadomości

Języki jako furtka do kariery w biznesie i IT

AktualnościWiadomości

Edukacja zdalna w 2020 roku wzrosła o 586 proc.

AktualnościWiadomości

Programy lojalnościowe w czasie pandemii

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: