Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościMotoryzacjaWiadomości

Daimler mnoży zyski – dzięki Chinom

 

Producent samochodów Daimler zwiększył sprzedaż w pierwszym kwartale, zwłaszcza w Chinach, i wyraźnie przekroczył słaby kwartał poprzedniego roku pod względem zysków, powiedział w piątek Daimler. Zysk przed odliczeniem odsetek i podatków (EBIT) skorygowany  wyniósł w pierwszym kwartale prawie 5 miliardów euro. Eksperci spodziewali się tylko nieco poniżej czterech miliardów euro. Uwzględniając efekty specjalne, zysk operacyjny wyniósł prawie 5,8 miliarda euro. Tutaj analitycy spodziewali się średnio prawie pięciu miliardów euro.

„W bardzo pozytywnym otoczeniu rynkowym konsekwentnie wdrażamy naszą strategię” – powiedział dyrektor generalny Ola Källenius. „Jednocześnie staje się jaśniejsze, jak ciężko pracujemy, aby obniżyć próg rentowności firmy”. Silny popyt miał pozytywny wpływ na ceny, które Daimler był w stanie wymusić na klientach. Asortyment produktów zmienił się w kierunku bardziej lukratywnych modeli. Udział Daimlera wzrósł  o ponad 2 procent.

W pierwszym kwartale ubiegłego roku Daimler zarobił tylko 617 mln euro przed odliczeniem odsetek i podatków w związku z ciężarem związanym z kryzysem koronowym. Przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych EBIT w pierwszym kwartale 2020 roku wyniósł około 719 milionów euro. Grupa planuje opublikować szczegółowe dane za pierwszy kwartał 23 kwietnia.

Sprzedaż samochodów wzrosła o 22 procent

Daimler odnotował 22-procentowy wzrost sprzedaży samochodów w pierwszym kwartale, a sprzedaż wzrosła o 60 procent w samych Chinach. Niemniej jednak producent samochodów zaskoczył ekspertów, zwłaszcza w branży samochodów osobowych i dostawczych . W największym segmencie sam Daimler zarobił 4,1 miliarda euro przed odliczeniem odsetek i podatków, osiem razy więcej niż rok wcześniej i dobre pół miliarda euro więcej, niż średnio spodziewali się analitycy. Skorygowana rentowność sprzedaży  wyniosła 14,3 procent. Daje to sprzedaż na poziomie 26,9 miliardów euro, o 16 procent więcej niż w pierwszym kwartale 2020 roku.

Nawet w branży samochodów ciężarowych i autobusów zarobiono znacznie więcej niż rok temu, pomimo niewielkiego spadku sprzedaży. EBIT zwiększył się czterokrotnie do 1,04 (0,25) mld euro i tym samym był zgodny z prognozami analityków. Sprzedaż wyniosła około 8,6 (8,7) miliarda euro. Källenius chce oddzielić dział ciężarówek i osobno wprowadzić ten dział na giełdę. 

Tak więc do kasy Daimlera trafiło znacznie więcej, niż oczekiwali analitycy. Napływ środków (wolne przepływy pieniężne) z branży przemysłowej wyniósł 1,81 mld euro, w porównaniu do 2,3 mld euro rok temu. Na dorocznym walnym zgromadzeniu pod koniec marca CEO Källenius potwierdził prognozę na cały rok: oczekuje się, że sprzedaż, sprzedaż i zysk operacyjny w 2021 roku (EBIT) będą znacznie wyższe niż poprzedniego roku. 

Källenius: przełom w e-mobilności możliwy wcześniej

Wczoraj wieczorem Daimler podczas światowej premiery zaprezentował nową, luksusową limuzynę z napędem elektrycznym o nazwie EQS. Källenius uważa, że ​​możliwy jest szybszy przełom w elektromobilności niż wcześniej planowano. W tej chwili można odczuć „duży popyt” na samochody całkowicie elektryczne i pojazdy hybrydowe, powiedział Källenius.

Zgodnie z obecnym stanem Daimler dąży do tego, aby do 2030 r. udział w sprzedaży zelektryfikowanych samochodów w segmencie samochodów osobowych wyniósł „ponad 50%” – dotyczy to zarówno samochodów czysto elektrycznych, jak i hybryd. Dla porównania: W pierwszym kwartale 2021 roku udział samochodów elektrycznych w sprzedaży ogółem wyniósł zaledwie 10 proc., ale sektor ten obecnie silnie rośnie. 

EQS, który Daimler zaprezentował publicznie w ramach pokazu internetowego w czwartek wieczorem, jest obecnie najpotężniejszym całkowicie elektrycznym samochodem firmy ze Stuttgartu. Pod względem osiągów, zdaniem wielu ekspertów, może przynajmniej nadążyć za samochodami dużych konkurentów. Daimler gwarantuje klientom zasięg do 770 kilometrów zgodnie z nowym standardem testowym WLTP. Oczekuje się, że EQS trafi do salonów samochodowych latem.

Oprac. Andrzej Mroziński

 

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Rynek samochodowy nadal słabnie

AktualnościGiełdaWiadomości

Allianz zachwyca akcjonariuszy

AktualnościinnowacjeWiadomości

To najbardziej innowacyjne firmy średniej wielkości w Niemczech

AktualnościWiadomości

Były austriacki kanclerz Kurz wycofuje się z polityki

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: