BMW sprzedało w ubiegłym roku około 2,4 miliona samochodów – prawie o 100 000 mniej niż rok wcześniej. Jednak sprzedaż w pełni elektrycznych pojazdów wzrosła ponad dwukrotnie, ogłosił producent samochodów w środę w Monachium. Tym samym udział w pełni elektrycznych BMW i Mini w całkowitej sprzedaży sięgnął prawie 10 proc. Celem na bieżący rok jest udział w wysokości 15 procent, wyjaśnił BMW.
Zamówienia na e-modele BMW i4, iX, iX1 i i7 są bardzo duże, powiedziała rzeczniczka. Nie skomentowała zamówień na iX3 i Mini Cooper SE. Niedobór półprzewodników, blokady związane z pandemią koronawirusa w Chinach i inflacja w Europie spowolniły w zeszłym roku produkcję i popyt.
Podstawowa marka BMW sprzedała 2,1 miliona samochodów, po 2,2 miliona w poprzednim roku. „Jesteśmy bardzo dumni, że marka BMW wciąż jest numerem 1 w światowym segmencie premium”, powiedziała grupa, odnosząc się do swojego konkurenta ze Stuttgartu, Mercedes-Benz, który był numerem 1 od kilku lat.