Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

BMW i VW zwiększają sprzedaż samochodów elektrycznych

W ubiegłym roku BMW odnotowało szczególnie silne wzrosty w samochodach elektrycznych. Odsetek samochodów w pełni elektrycznych podwoił się do około 9 procent w 2022 r., osiągając łącznie 215 755 pojazdów, ogłosił we wtorek monachijski producent samochodów. W tym roku sprzedaż powinna wzrosnąć nawet do 15 proc. Wraz z marką Mini BMW postawiło sobie już za cel sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych od 2030 roku. „Utrzymujemy wysoki poziom napływających zamówień, zwłaszcza na nasze modele w pełni elektryczne” – podkreślił Nota. Akcje BMW zyskały we wtorek prawie 1 proc.

Ogólnie rzecz biorąc, producent samochodów odnotował spadek o 4,8 procent, przy prawie 2,4 miliona dostarczonych pojazdów BMW, Mini i Rolls-Royce, jak grupa ogłosiła już w zeszłym tygodniu .

Rok charakteryzował się wąskimi gardłami w dostawach części, blokadami związanymi z pandemią koronawirusa w Chinach i wojną na Ukrainie , które spowolniły dostawy, zwłaszcza w pierwszej połowie roku. Jednak pod koniec roku sytuacja uległa poprawie: sprzedano 651 798 pojazdów marek grupy, co oznacza wzrost sprzedaży o 10,6 procent w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

Na głównych rynkach wyniki sprzedaży kształtowały się podobnie przez cały rok. Grupa odnotowała największy spadek w Europie, na poziomie 7,5 proc. Sprzedaż w Chinach spadła o 6,4 procent, aw Ameryce o 2,3 procent. Były też wyjątki: spadek sprzedaży w Azji znacznie wolniejszy niż na największym podrynku, czyli Chinach, BMW zawdzięczał między innymi mocnym wynikom sprzedaży z Korei Południowej.

Grupa nie określiła konkretnego celu na ten rok. Dyrektor sprzedaży Pieter Nota (58 l.) zapowiedział, że będzie kontynuował „kurs zyskownego wzrostu”.

Również podstawowa marka Volkswagena , VW Samochody Osobowe, sprzedała w zeszłym roku mniej samochodów. Z 4,56 mln, na całym świecie dostarczono o 6,8 procent mniej pojazdów niż w poprzednim roku, jak ogłosiła firma we wtorek. VW poczynił postępy w zakresie pojazdów w pełni elektrycznych i osiągnął wzrost sprzedaży o 23,6% przy około 330 000 pojazdów elektrycznych. Akcje nieznacznie wzrosły we wtorek.

W Chinach, najważniejszym jednolitym rynku, VW był w stanie ponad dwukrotnie zwiększyć dostawy swojej rodziny modeli ID, która zaczęła słabnąć, do 143 100 samochodów elektrycznych. W tym roku VW nadal spodziewa się niestabilnej sytuacji podażowej. Jednak stopniowo powinno się to poprawiać, a tym samym umożliwiać bardziej stabilną produkcję.

Portfel zamówień jest nadal bardzo wysoki. Mówi się, że w Europie będzie około 640 000 zamówień na wszystkie rodzaje napędów. To o 18 procent więcej niż rok temu. „Pomimo ciągłych wąskich gardeł w dostawach, osiągnęliśmy solidny cel sprzedaży w 2022 roku” – powiedziała kierownik sprzedaży marki Imelda Labbé . Ogólnie rzecz biorąc, miejskie SUV-y (SUV) wciąż zyskują na popularności w VW: ich udział w całkowitej sprzedaży wzrósł o 4 punkty do 45 procent. W Stanach Zjednoczonych ponad cztery na pięć sprzedanych pojazdów to SUV-y.

Grupa Volkswagen chce w czwartek przedstawić łączne dane dotyczące dostaw dla wszystkich marek pojazdów za ubiegły rok.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomościZarządzanie

Pięć wskazówek, jak poprowadzić swój zespół do sukcesu

AIAktualnościChinyWiadomości

Chiny liderem w wykorzystaniu GenAI w biznesie, Polska plasuje się na dziesiątym miejscu

AktualnościWiadomości

Prawie 90 procent dłużników nie wstydzi się swoich zaległości finansowych

AktualnościWiadomości

Ostrzeżenie FBI – Niemcy są ważnym celem rosyjskiej dezinformacji

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły