Langkawi - perła w koronie Malezji

AktualnościWiadomości

Berlińska firma Urban Sports Club przechodzi do amerykańskiego konkurenta Wellhub

Berliński start-up Urban Sports Club został przejęty przez swojego amerykańskiego konkurenta Wellhub. Obie firmy poinformowały we wtorek, że zawarto wiążącą umowę o przejęciu z amerykańską grupą. Szczegóły umowy nie zostały ujawnione. Nadal oczekujemy na zatwierdzenie przez władze. 

Założyciel i współdyrektor generalny Urban Sports Club Moritz Keppler napisał na LinkedIn: „To miłe uczucie. Postrzegamy przejęcie bardzo pozytywnie”. Współdyrektor generalny Benjamin Roth wyjaśnił, że fuzja nastąpiła w idealnym momencie, ponieważ rynek rozwijał się szybko, „napędzany rosnącą świadomością zdrowotną”. Keppler i Roth założyli firmę zajmującą się fitnessem w 2012 roku.

„To przejęcie jest ważnym kamieniem milowym w europejskiej strategii Wellhub” – powiedział dyrektor generalny Wellhub Cesar Carvalho . „Rosnąca obecność Urban Sports Club w Europie i innowacyjne podejście do dobrego samopoczucia pracowników sprawiają, że firma jest idealnym partnerem do zaspokojenia rosnącego popytu na kompleksowe rozwiązania w zakresie dobrego samopoczucia pracowników i świadczeń pracowniczych”.

ProSiebenSat.1 z Urban Sports

W ramach przejęcia ProSiebenSat.1 Media sprzedaje swój mniejszościowy udział w Urban Sports Club. Firma kontynuuje zatem strategię większego skupienia się na swojej podstawowej działalności, jaką jest telewizja i rozrywka. Zaledwie kilka dni temu nadawca ogłosił sprzedaż portalu porównawczego Verivox . Dwaj główni udziałowcy monachijskiej spółki, włoski MFE i czeska PPF Group, domagają się, aby monachijska firma wycofała inwestycje z przedsiębiorstw peryferyjnych. ProSiebenSat.1 ogłosił, że sprzedaż mniejszościowego pakietu akcji Urban Sports Club, a także niedawna sprzedaż Verivox i jego udziałów w About You, zmniejszą jego zadłużenie netto o ponad 250 milionów euro.

Urban Sports Club i Wellhub realizują podobne modele biznesowe. Obie firmy nie prowadzą własnych studiów fitness ani obiektów sportowych, ale utrzymują sieć firm partnerskich w branży fitness. Za pośrednictwem swoich platform i aplikacji umożliwiają swoim klientom wyszukiwanie i korzystanie z ofert sportowych od współpracujących partnerów. Podczas gdy Wellhub koncentruje się przede wszystkim na umowach z firmami, które chcą oferować swoim pracownikom zajęcia sportowe za pośrednictwem Wellhub, Urban Sports Club oferuje usługi nie tylko firmom, ale również osobom prywatnym. Klienci mogą wybierać pomiędzy różnymi rodzajami subskrypcji. W zależności od lokalnej oferty, opcje są bardzo zróżnicowane – od jogi, przez basen i saunę, po wspinaczkę, karate, a nawet treningi personalne.

Dzięki przejęciu nowa firma będzie obsługiwać rozszerzoną sieć 34 500 klientów korporacyjnych i 83 000 partnerów współpracujących. Wkład w ten rozwój ma Urban Sports Club, który posiada sieć w siedmiu krajach, oraz Wellhub, który posiada obecność rynkową w jedenastu krajach. Jak podano, Urban Sports Club po przejęciu będzie nadal działał niezależnie. Wellhub zamierza skupić się na swojej strategii B2B, a Urban Sports Club będzie nadal koncentrować się na swojej sprawdzonej ofercie.
Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Hakerzy podszywają się pod Microsoft, Google, Mastercard i Przelewy24

AktualnościSportWiadomości

Dlaczego gwiazdy tenisa walczą z organizatorami turniejów o miliony

AktualnościWiadomości

Kalifornia wyprzedza Japonię pod względem wyników gospodarczych

AktualnościWiadomości

Senator Berlina atakuje Teslę - „Kto chce jeździć nazistowskim samochodem?”

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *