Koncern medialny Axel-Springer Verlag przymierza się do zakupu od niemieckiego Telekomu najbardziej popularnego i odwiedzanego portalu informacyjno-rozrywkowego T-Online.
Jak donosi „Wirtschaftswoche” rozmowy berlińczyków z kolegami z Bonn są na bardzo wstępnym etapie a rzecznicy prasowi obu firm nie chcą tej informacji sobotniej rewelacji komentować. O ewentualnej transakcji poinformował także tygodnik “Der Spiegel”. Powołując się na środowiska zbliżone do firm telekomunikacyjnych, byłe przedsiębiorstwo państwowe jakim jest Telekom nie ma specjalnego ciśnienia na sprzedaż firmy, tym bardziej, że T-Online generuje 100 milionów euro obrotu i dwucyfrowy w milionach zysk rocznie.
Udana sprzedaż grupy Scout24 jest uznana w grupie Deutsche Telekom za punkt odniesienia i tanio zapewne T-Online nie zostanie sprzedane Springerowi. Springer także należał do grupy zainteresowanych zakupem grupy Scout24.
Portal T-Online odwiedza miesięcznie 374 mln użytkowników i jest on najbardziej popularnym internetowym niemieckim portalem informacyjnym. Na drugim miejscu plasuje się Ebay, a na miejscu trzecim springerowski Bild.de. Przejęcie T-Online jest częścią strategii koncernu Springera, która zakłada coraz większy rozwój mediów koncernu w Internecie w formie on-line. Temu procesowi bacznie przyglądają się różne instytucje w tym Federalny Urząd Antymonopolowy.