Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościinnowacjeWiadomości

Automatyczna wysyłka SMS – jak ją efektywnie wykorzystać w swojej firmie?

Nie bez powodu wszędzie mówi się o automatyzacji marketingu. Dzięki niej firmy minimalizują koszty i przyciągają jeszcze więcej klientów do marki. A wszystko dlatego, że automatyzacja pozwala perfekcyjnie dostosować przekaz do zachowania odbiorcy. Dowiedz się więcej na temat tego procesu i zastosuj go w swojej firmie!

Dlaczego każda firma powinna pomyśleć o automatyzacji wiadomości?

SMS marketing to kanał, który zwiększa swoją popularność mimo postępującego dostępu do sieci i mediów społecznościowych. Wiadomości wysyłane są często, jednak równie często pisane są w sposób uniwersalny, aby trafiły do każdego. Takie podejście nie sprosta oczekiwaniom klientów- oni potrzebują zrozumienia swoich potrzeb i natychmiastowej odpowiedzi na działania.

Uzyskują to dzięki automatycznej wysyłce SMS. Pozwala ona nie tylko na wysyłanie SMS-ów o określonym czasie, ale przede wszystkim na dostarczanie wiadomości na podstawie wcześniejszych zachowań – zarówno użytkowników jak i firmy.

Korzystając regularnie z automatyzacji:

  • ulepszasz swoją strategię wysyłki SMS,

  • poprawiasz relacje z klientami, dzięki lepiej dopasowanym treściom,

  • skracasz czas reakcji firmy na wiadomość od klienta,

  • generujesz więcej kliknięć,

  • ograniczasz czas,

  • uzyskujesz więcej danych do analizy kampanii.

A wystarczy Ci do tego specjalne oprogramowanie, takie jak na stronie https://smscenter.pl/ lub aplikacja dedykowana.

Do czego wykorzystać automatyzację wiadomości SMS?

Opcji masz naprawdę wiele – od kampanii planowanych z wyprzedzeniem, poprzez SMS-y transakcyjne czy inne, dyktowane odpowiednim zachowaniem klienta. Poniżej kilka najpopularniejszych z nich.

SMS transakcyjne

To must-have szczególnie dla sklepów internetowych. Klienci oczekują potwierdzenia swojego zamówienia oraz informacji dotyczących:

  • nadania,

  • wysyłki,

  • dostarczenia paczki.

Dodatkowo przez SMS-y możesz poinformować swoich klientów o opóźnieniach w dostawie. A w zamian za to oferować im zniżki, które zachęcą ich do kolejnego zakupu mimo opóźnienia.

Ankiety wysyłane po zakupie

Opinie klientów są niezwykle ważne, gdyż pozwalają ulepszać produkty i obsługę klienta. Warto pytać o nie regularnie – również przy pomocy marketingu SMS. Bezpośrednio lub kilka dni po zakupie wyślij klientowi wiadomość z prośbą o opinię, np. umieszczając w treści link do strony lub Google Moja Firma.

Przypominacze”

Idealne dla punktów usługowych oraz firm, które organizują webinary i inne wydarzenia dla klientów. SMS-y wysyłane dzień przed rozpoczęciem przypomną o zapisie i zwiększą ilość osób obecnych w evencie. Takie powiadomienia sprawdzą się również w przypadku firm windykacyjnych czy banków, informując o zbliżającym się terminie płatności.

Porzucone koszyki

Jeśli połączysz kanał SMS ze swoim sklepem internetowym, możesz zachęcać klientów do finalizacji zakupów, które już rozpoczęli w Twoim sklepie. Wystarczy Ci do tego wiadomość ze zniżką ograniczoną czasowo.

Wiadomości powitalne i urodzinowe

Proste schematy wiadomości wysyłane przy zapisie do newslettera lub też w trakcie urodzin odbiorców. Warto nie tylko wysyłać życzenia, ale oferować klientom korzyści, takie jak np. darmowa dostawa czy kupony rabatowe.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Światowy rynek dóbr luksusowych dynamicznie rośnie

AktualnościWiadomości

Przełomowa siła sztucznej inteligencji

AktualnościFinanseWiadomości

Barclays rozważa rozwiązanie umowy z tysiącami klientów

AktualnościWiadomości

Michelin zamyka fabryki opon w Niemczech

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: