
Nie bez powodu wszędzie mówi się o automatyzacji marketingu. Dzięki niej firmy minimalizują koszty i przyciągają jeszcze więcej klientów do marki. A wszystko dlatego, że automatyzacja pozwala perfekcyjnie dostosować przekaz do zachowania odbiorcy. Dowiedz się więcej na temat tego procesu i zastosuj go w swojej firmie!
Dlaczego każda firma powinna pomyśleć o automatyzacji wiadomości?
SMS marketing to kanał, który zwiększa swoją popularność mimo postępującego dostępu do sieci i mediów społecznościowych. Wiadomości wysyłane są często, jednak równie często pisane są w sposób uniwersalny, aby trafiły do każdego. Takie podejście nie sprosta oczekiwaniom klientów- oni potrzebują zrozumienia swoich potrzeb i natychmiastowej odpowiedzi na działania.
Uzyskują to dzięki automatycznej wysyłce SMS. Pozwala ona nie tylko na wysyłanie SMS-ów o określonym czasie, ale przede wszystkim na dostarczanie wiadomości na podstawie wcześniejszych zachowań – zarówno użytkowników jak i firmy.
Korzystając regularnie z automatyzacji:
-
ulepszasz swoją strategię wysyłki SMS,
-
poprawiasz relacje z klientami, dzięki lepiej dopasowanym treściom,
-
skracasz czas reakcji firmy na wiadomość od klienta,
-
generujesz więcej kliknięć,
-
ograniczasz czas,
-
uzyskujesz więcej danych do analizy kampanii.
A wystarczy Ci do tego specjalne oprogramowanie, takie jak na stronie https://smscenter.pl/ lub aplikacja dedykowana.
Do czego wykorzystać automatyzację wiadomości SMS?
Opcji masz naprawdę wiele – od kampanii planowanych z wyprzedzeniem, poprzez SMS-y transakcyjne czy inne, dyktowane odpowiednim zachowaniem klienta. Poniżej kilka najpopularniejszych z nich.
SMS transakcyjne
To must-have szczególnie dla sklepów internetowych. Klienci oczekują potwierdzenia swojego zamówienia oraz informacji dotyczących:
-
nadania,
-
wysyłki,
-
dostarczenia paczki.
Dodatkowo przez SMS-y możesz poinformować swoich klientów o opóźnieniach w dostawie. A w zamian za to oferować im zniżki, które zachęcą ich do kolejnego zakupu mimo opóźnienia.
Ankiety wysyłane po zakupie
Opinie klientów są niezwykle ważne, gdyż pozwalają ulepszać produkty i obsługę klienta. Warto pytać o nie regularnie – również przy pomocy marketingu SMS. Bezpośrednio lub kilka dni po zakupie wyślij klientowi wiadomość z prośbą o opinię, np. umieszczając w treści link do strony lub Google Moja Firma.
„Przypominacze”
Idealne dla punktów usługowych oraz firm, które organizują webinary i inne wydarzenia dla klientów. SMS-y wysyłane dzień przed rozpoczęciem przypomną o zapisie i zwiększą ilość osób obecnych w evencie. Takie powiadomienia sprawdzą się również w przypadku firm windykacyjnych czy banków, informując o zbliżającym się terminie płatności.
Porzucone koszyki
Jeśli połączysz kanał SMS ze swoim sklepem internetowym, możesz zachęcać klientów do finalizacji zakupów, które już rozpoczęli w Twoim sklepie. Wystarczy Ci do tego wiadomość ze zniżką ograniczoną czasowo.
Wiadomości powitalne i urodzinowe
Proste schematy wiadomości wysyłane przy zapisie do newslettera lub też w trakcie urodzin odbiorców. Warto nie tylko wysyłać życzenia, ale oferować klientom korzyści, takie jak np. darmowa dostawa czy kupony rabatowe.