Artykuł miesiąca: Kielecki Park Technologiczny łączy firmy ze startupami

AktualnościinnowacjeWiadomości

Automatyczna wysyłka SMS – jak ją efektywnie wykorzystać w swojej firmie?

 

Nie bez powodu wszędzie mówi się o automatyzacji marketingu. Dzięki niej firmy minimalizują koszty i przyciągają jeszcze więcej klientów do marki. A wszystko dlatego, że automatyzacja pozwala perfekcyjnie dostosować przekaz do zachowania odbiorcy. Dowiedz się więcej na temat tego procesu i zastosuj go w swojej firmie!

Dlaczego każda firma powinna pomyśleć o automatyzacji wiadomości?

SMS marketing to kanał, który zwiększa swoją popularność mimo postępującego dostępu do sieci i mediów społecznościowych. Wiadomości wysyłane są często, jednak równie często pisane są w sposób uniwersalny, aby trafiły do każdego. Takie podejście nie sprosta oczekiwaniom klientów- oni potrzebują zrozumienia swoich potrzeb i natychmiastowej odpowiedzi na działania.

Uzyskują to dzięki automatycznej wysyłce SMS. Pozwala ona nie tylko na wysyłanie SMS-ów o określonym czasie, ale przede wszystkim na dostarczanie wiadomości na podstawie wcześniejszych zachowań – zarówno użytkowników jak i firmy.

Korzystając regularnie z automatyzacji:

  • ulepszasz swoją strategię wysyłki SMS,

  • poprawiasz relacje z klientami, dzięki lepiej dopasowanym treściom,

  • skracasz czas reakcji firmy na wiadomość od klienta,

  • generujesz więcej kliknięć,

  • ograniczasz czas,

  • uzyskujesz więcej danych do analizy kampanii.

A wystarczy Ci do tego specjalne oprogramowanie, takie jak na stronie https://smscenter.pl/ lub aplikacja dedykowana.

Do czego wykorzystać automatyzację wiadomości SMS?

Opcji masz naprawdę wiele – od kampanii planowanych z wyprzedzeniem, poprzez SMS-y transakcyjne czy inne, dyktowane odpowiednim zachowaniem klienta. Poniżej kilka najpopularniejszych z nich.

SMS transakcyjne

To must-have szczególnie dla sklepów internetowych. Klienci oczekują potwierdzenia swojego zamówienia oraz informacji dotyczących:

  • nadania,

  • wysyłki,

  • dostarczenia paczki.

Dodatkowo przez SMS-y możesz poinformować swoich klientów o opóźnieniach w dostawie. A w zamian za to oferować im zniżki, które zachęcą ich do kolejnego zakupu mimo opóźnienia.

Ankiety wysyłane po zakupie

Opinie klientów są niezwykle ważne, gdyż pozwalają ulepszać produkty i obsługę klienta. Warto pytać o nie regularnie – również przy pomocy marketingu SMS. Bezpośrednio lub kilka dni po zakupie wyślij klientowi wiadomość z prośbą o opinię, np. umieszczając w treści link do strony lub Google Moja Firma.

Przypominacze”

Idealne dla punktów usługowych oraz firm, które organizują webinary i inne wydarzenia dla klientów. SMS-y wysyłane dzień przed rozpoczęciem przypomną o zapisie i zwiększą ilość osób obecnych w evencie. Takie powiadomienia sprawdzą się również w przypadku firm windykacyjnych czy banków, informując o zbliżającym się terminie płatności.

Porzucone koszyki

Jeśli połączysz kanał SMS ze swoim sklepem internetowym, możesz zachęcać klientów do finalizacji zakupów, które już rozpoczęli w Twoim sklepie. Wystarczy Ci do tego wiadomość ze zniżką ograniczoną czasowo.

Wiadomości powitalne i urodzinowe

Proste schematy wiadomości wysyłane przy zapisie do newslettera lub też w trakcie urodzin odbiorców. Warto nie tylko wysyłać życzenia, ale oferować klientom korzyści, takie jak np. darmowa dostawa czy kupony rabatowe.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Dokąd polecimy Air France jesienią i zimą?

AktualnościITWiadomości

70% pracowników branży IT zauważa u siebie wypalenie zawodowe, co dziesiąty cierpi na depresję

AktualnościTechnologieWiadomości

W tym roku w Polsce przybyło 13 proc. jednoosobowych działalności IT - jest ich już blisko 150 tys.

AktualnościWiadomości

Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: