
Szef Audi Markus Duesmann ogłosił zaprzestanie produkcji silników benzynowych i wysokoprężnych ze skutkiem natychmiastowym. „Plany UE dotyczące jeszcze surowszej normy emisji spalin Euro 7 są ogromnym wyzwaniem technicznym, a jednocześnie przynoszą niewielkie korzyści dla środowiska. To bardzo ogranicza silnik spalinowy” – powiedział Duesmann z „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. „Nie będziemy już opracowywać nowego silnika spalinowego, ale dostosujemy nasze istniejące silniki spalinowe do nowych wytycznych dotyczących emisji”.
Duesmann wstrzymał już poszczególne projekty i przestawił dział rozwoju i całą firmę na elektryfikację. Jednak Audi nie wydało jeszcze ostatecznego oświadczenia o wyjściu.
W ciągu pięciu lat Audi chce zaoferować 20 modeli elektrycznych. Po dużym SUV-ie E-tron i drogim samochodzie sportowym E-tron GT , w kwietniu pojawi się mały SUV Q4 E-tron, który będzie „przystępny cenowo dla wielu osób i wejdzie w e-mobilność w Audi”. Będzie „dobrze się sprzedawał i zapewniał znaczną liczbę w sprzedaży” – powiedział Duesmann. Audi będzie przestrzegać wartości granicznych UE związanych z wysokimi karami.
Szef Audi był sceptyczny co do pokazu samochodowego IAA zaplanowanego we wrześniu w Monachium : „Chciałbym, żeby był taki w planowanym terminie i formacie” – powiedział Duesmann. „Ale pandemia jest tak nieprzewidywalna, że szczerze mówiąc, moja pewność siebie jest obecnie ograniczona”.
Oprac.
Andrzej Mroziński