
Apple chce rozszerzyć swoją silną pozycję w branży zegarków komputerowych o większą gamę modeli. Prezentowany w środowy wieczór Apple Watch Ultra jest większy i solidniejszy niż poprzednie wersje. Dzięki niemu Apple jest skierowany w szczególności do sportowców ekstremalnych i poszukiwaczy przygód, do których do tej pory zwracali się specjaliści, tacy jak Garmin.
Apple jest w czołówce branży zegarków komputerowych od czasu wypuszczenia pierwszego Apple Watch na początku 2015 roku. Według wyliczeń firmy analitycznej Canalys, Apple sprzedał w pierwszej połowie roku 18 milionów zegarków i tym samym miał 52 proc. udział w rynku.
W tym samym czasie Apple zaprezentował też nową wersję iPhone’a – serię iPhone 14 – podczas imprezy nowości w swojej siedzibie w Cupertino w środowy wieczór. Po raz pierwszy nowe modele iPhone’a powinny być w stanie wysyłać wiadomości alarmowe bezpośrednio przez satelitę. Jest to funkcja, która może uratować życie, gdy ludzie znajdą się w niebezpieczeństwie na obszarach bez zasięgu komórkowego. W tej chwili wymaga to specjalnych telefonów satelitarnych z większymi antenami. Z drugiej strony firma Apple zintegrowała własny system do podłączania do satelitów w nowym iPhonie 14 w konwencjonalnych rozmiarach obudowy.
W radykalnym cięciu amerykańskie wersje iPhone’a 14 w ogóle nie będą miały gniazda na fizyczną kartę SIM, ale będą całkowicie polegać na reprogramowalnym eSIM. Droższe modele Pro iPhone’a 14 dostają między innymi mniejszą część wyświetlacza na aparat do selfie i rozpoznawanie twarzy. Ekran może również pozostawać cały czas włączony. Stwarza to nowe możliwości dla aplikacji na ekranie głównym, które wyświetlają informacje w czasie rzeczywistym – na przykład wyniki na żywo z wydarzeń sportowych.
IPhone to zdecydowanie najważniejszy produkt Apple. Sprzedaż urządzenia przynosi około połowy przychodów grupy. Odgrywa również kluczową rolę w sprzedaży innych urządzeń, takich jak zegarki i słuchawki douszne, a także usług takich jak Apple Music.