Chiński internetowy gigant Alibaba ma nowego szefa. Top manager Daniel Zhang, wcześniej odpowiedzialny za działalność operacyjną, przejmuje zarządzanie spółka w najbliższy weekend. Poprzedni szef Jonathan Lu pozostaje we władzach firmy.
Akcje Alibaba wzrosły na giełdzie o ponad 6 procent po ogłoszeniu informacji o dobrych wynikach i przewidywanych zmianach.
Operator największej chińskiej platformy handlowej on-line w ostatnim kwartale roku podwyższył sprzedaż o 45 procent do 17,4 mld juanów (2,46 mld euro). Zysk zmniejszył się w końcu marca o 49 procent do 5,66 miliardów juanów. Spadek spowodowany był dystrybucją akcji wśród pracowników. Firma przygotowała największe IPO 19 września i zainkasowano około 25 miliardów dolarów w Nowym Jorku.
Ponadto Alibaba zanotował najszybszy wzrost sprzedaży smartfonów i tabletów. Liczba użytkowników urządzeń mobilnych w ofercie Alibaba, wzrosła o 77 procent w roku obecnym, to jest niemal o jedną dziesiątą w ciągu trzech miesięcy. Przychody z urządzeń mobilnych wyniosły 5,2 mld juanów, czyli cztery razy więcej niż rok temu.
Główne centra handlowe Alibaby to Taobao Group oraz Tmall. Taobao jest rodzajem ogromnego internetowego domu towarowego dla małych dostawców. Tmall oferuje serwis klientom korporacyjnym . Alibaba ma w sumie 350 milionów aktywnych klientów, pięć procent więcej niż trzy miesiące temu. App Taobao jest najczęściej używaną aplikacją e-commerce w Chinach. Alibaba w Państwie Środka, dokonuje trzy czwarte wszystkich transakcji e-commerce.