Artykuł miesiąca: Dom Opiekuńczych Skrzydeł - pamiętaj o 1% podatku KRS 630706.

AktualnościWiadomości

Airbus chce budować samoloty o dużej pojemności

 

Producent samolotów Airbus chce rozszerzyć działalność o transportery o dużej pojemności do zastosowań wojskowych i cywilnych. „Wraz z awarią floty Antonowa powstała teraz próżnia w obszarze szerokokadłubowych samolotów transportowych. Z Beluga chcemy sprawdzić się na tym rynku” – powiedział szef dywizji uzbrojenia Airbusa, Michael Schöllhorn . (56), „Deutsche Press Agency” przed rozpoczynającą się w środę Międzynarodową Wystawą Lotniczą (ILA) w Berlinie.

„Musimy przenieść nasze satelity do Kourou w Ameryce Łacińskiej pod pewnymi warunkami. Często robiliśmy to z Antonowem. W tej chwili Antonow już nie lata” – powiedział, odnosząc się do ukraińskiego producenta samolotów, który był celem rosyjskich ataków. „Chodzi również o kwestię rozmieszczania wojsk, gdzie europejskie siły zbrojne również zastanawiają się więcej nad tym, jak mogą przetransportować sprzęt z punktu A do B. I oczywiście Beluga również odgrywa rolę w rozważaniach”.

Schöllhorn jest również prezesem Federalnego Związku Niemieckiego Przemysłu Lotniczego. Około 550 wystawców zaprezentuje od środy do niedzieli swoje rozwiązania dla przyszłości lotnictwa i podróży kosmicznych w Schönefeld. Oprócz mniejszej emisji zanieczyszczeń w ruchu lotniczym, z powodu wojny na Ukrainie nacisk kładziony jest na aspekt wojskowy . Przemysł przygląda się planowanym przez Niemcy dodatkowym wydatkom wojskowym w wysokości 100 miliardów euro.

Jednocześnie brytyjska tania linia lotnicza Easyjet chce kontynuować odnowienie swojej floty, dokonując kolejnego dużego zakupu od Airbusa. Linia ogłosiła we wtorek, że planuje zakup 56 samolotów średniodystansowych z rodziny modeli A320neo. W tym celu zawarli warunkowe porozumienie z Airbusem. Według informacji Easyjet korzysta z praw i opcji zakupu z poprzedniej umowy. Ponadto tania linia lotnicza podąża za trendem w kierunku większych maszyn: Zamiast 18 samolotów już zamówionych w standardowej wersji A320neo, Airbus ma dostarczyć ten sam numer w długiej wersji A321neo.

Dostawa już zamówionych maszyn planowana jest na lata 2024-2027. Oczekuje się, że 56 dodatkowych odrzutowców dołączy do floty Easyjet w latach 2026-2029. Mają one zastąpić starsze maszyny krótkiej wersji A319 oraz starszego Airbusa A320.

Branża przeżywa obecnie trudne chwile. Ze względu na brak personelu na lotniskach, Easyjet ostatnio ograniczył swoją przepustowość na drugą połowę roku finansowego. Doprowadzi to do obciążenia kosztami i zostanie poniesionych więcej kosztów niż wcześniej szacowano w prognozie, poinformowała w poniedziałek firma z Luton w Wielkiej Brytanii, nie podając szczegółowych danych. Analityk Alex Irving z Bernstein Research szacuje, że dodatkowe koszty wynikające z przestojów wyniosą od 100 do 200 milionów funtów brytyjskich (do prawie 233 milionów euro).

Polecane artykuły
AktualnościEkologiaWiadomości

Ciężarówka Daimlera na wodór przejedzie 1000 kilometrów

AktualnościWiadomości

Nowa umowa społeczna dla Hongkongu

AktualnościITWiadomości

Polskie IT – nie tylko dla “elity”

AktualnościWiadomościZarządzanie

Tina Müller zostaje członkiem rady nadzorczej Autoscout24

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: