Z momentem dostawy, nowej długodystansowej maszyny A350 XWB (Extra Wide Body) co prawda opóźnionej o tydzień, rozpoczyna europejski producent samolotów Airbus nowa erę. To też swego rodzaju pogoń za największym konkurentem Boeingiem i jego modelem “Dreamliner” 787. Zarówno Airbus jak i Boeing obiecali swoim klientom, że nowe modele będą o 25 procent oszczędniejsze niż dotychczasowe.
Początkowo, dostawa A350 dla Qatar Airways miała nastąpić na początku grudnia, ale została odroczona. Samoloty A350 będą montowane w siedzibie firmy w Tuluzie. Części kadłuba, statecznika poziomego, skrzydła lub klapy pochodzą z Airbusa w Hamburgu, Bremie i Stade.
A350, który został opracowany i wyprodukowany jako odpowiedź na Dreamlinera będzie wytwarzany w różnych wersjach. Model A350 XWB (Extra Wide Body), długodystansowiec będzie zuzywał 25 procent mniej paliwa od dotychczasowych modeli. Na ten model złożono już 778 zamówień z całego świata.
Największy Airbus A350-1000 ma następujące osiągi: zasięg: 14.800 km, miejsc siedzących : 369 cena: 340.700.000 dolarów, długość: 73,78 m, wysokość: 17,08 m, rozpiętość skrzydeł : 64,75 metrów, pojemność zbiornika paliwa: 156000 litrów.