
Dostawca oprogramowania Adobe chce wzmocnić swoją działalność dzięki przejęciu platformy do projektowania stron internetowych Figma. Firmy uzgodniły cenę zakupu na około 20 miliardów dolarów (około 20 miliardów euro), o czym poinformował w czwartek w San Jose producent „Photoshop”. Kwota ma być zapłacona gotówką i akcjami własnymi.
Założona w 2012 roku firma Figma jest start- upem specjalizującym się w współpracujących narzędziach programowych do tworzenia projektów internetowych. Według jego własnych wypowiedzi, jego klientami są duże firmy technologiczne, takie jak Airbnb, Google, Spotify, Netflix i Twitter . Firmy używają oprogramowania Figma do współpracy projektowej i burzy mózgów.
Adobe planuje zakończyć przejęcie w przyszłym roku, pod warunkiem uzyskania zgody organów regulacyjnych i akcjonariuszy. Spółka sprzedaje oprogramowanie do tworzenia, publikowania i dystrybucji treści oraz zarządzania dokumentami. W 2021 r. firma, zatrudniając około 23 000 pracowników, osiągnęła sprzedaż na poziomie prawie 16 miliardów euro.
Plan początkowo nie został dobrze przyjęty przez inwestorów: akcje Adobe zareagowały spadkiem cen o ponad 10 procent. Były gracz z Wall Street od dawna znajduje się pod presją rynku finansowego – w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy udział ten spadł o ponad 40 procent. Figma nie jest notowana na giełdzie.