Producent artykułów sportowych Adidas chce rozwiązać swoje problemy na rynku chińskim, kładąc większy nacisk na lokalne warunki. Grupa Dax planuje bardziej patriotyczne linie produktów dla PRL-u, łącząc międzynarodowe wzornictwo z tradycyjną chińską kulturą. Adidas planuje zaprojektować co najmniej 30 procent odzieży sprzedawanej lokalnie w Chinach do przyszłego roku , powiedział dyrektor krajowy Adrian Siu w wywiadzie dla Financial Times („FT”) . Przed kryzysem odsetek ten mieścił się w niskim, jednocyfrowym przedziale procentowym.
Dodatkowo Adidas planuje rozszerzyć współpracę z chińskimi sportowcami oraz przenieść większą część produkcji do Chin, aby móc szybciej reagować na modowe trendy. Zdaniem ekspertów, może to zwiększyć koszty pracy, zgodnie z “FT”. Koszty pracy są w Chinach wyższe niż w Wietnamie, Indonezji czy Kambodży.
Ponadto od pewnego czasu między światem zachodnim a Chinami panuje napięcie w kwestii praw człowieka, które już doprowadziło do wezwań do bojkotu zachodnich marek w tym kraju. Ponadto rośnie konkurencja ze strony chińskich marek odzieżowych. Nie tylko z powodu problemów z Chinami Adidasowi grozi strata operacyjna w bieżącym roku.