Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościWiadomości

A ty ile razy podpisałeś umowę, która była dla ciebie niezrozumiała?

 

11% Polaków natrafiło w ciągu ostatnich dwóch lat na niezrozumiałe zapisy w umowie, którą otrzymało do podpisania. Nie są one jednak, widać, dla nich wielkim problemem – 55% z tych osób i tak takie umowy zawiera. Zobacz, co jeszcze wynika z badania Barometr Providenta przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta.

Kobiety szukają wyjaśnienia w internecie

Niektórzy konsumenci, gdy widzą niejasne treści w umowie, nie przechodzą jednak nad nimi do porządku dziennego, tylko podejmują jakieś działania. „Najczęściej pytamy przedstawiciela handlowego albo udajemy się do placówki i wyjaśniamy niezrozumiałe dla nas kwestie. Tak głównie postępują mężczyźni. Kobiety częściej szukają porady w internecie. Potrafią spędzić godziny, rozszyfrowując niezrozumiałe zapisy” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Anna Karasińska, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska.

Mężczyźni reklamują

Badanie pokazuje również, że 5% respondentów zetknęło się w trakcie ostatnich dwóch lat z sytuacją, że umowa konsumencka była niewłaściwie skonstruowana, naruszała ich prawa lub podmiot, z którym ją podpisano, się z niej nie wywiązywał (zwykle (51%) były to umowy dotyczące usług telekomunikacyjnych). Co robimy w takich przypadkach? Zazwyczaj składamy reklamację, przeważnie decydują się na to mężczyźni. Kobiety z kolei stosunkowo często zgłaszają się do organizacji konsumenckich, opisują sprawę w internecie albo proszą o poradę prawną prawnika.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Rozpoczęła się wojna rabatowa w branży motoryzacyjnej

AktualnościWiadomości

Nastroje klientów na rynku motoryzacyjnym stopniowo się poprawiają

AktualnościWiadomości

Turystyka na skraju zapaści

AktualnościWiadomości

Pierwsze latające taksówki już za dwa lata

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: