Pierwsze Airbusy A350-900 Lufthansy będą dostarczone do Monachium pod koniec 2016 roku. Lufthansa zamówiła łącznie 25 takich maszyn, które w przyszłości będą obsługiwać trasy z portów przesiadkowych przewoźnika we Frankfurcie i Monachium. „A350 symbolizuje nasze wejście do klasy dwulitrowej i jest ważnym krokiem w stronę aktywnej redukcji poziomu hałasu.” – powiedział Thomas Klühr, członek zarządu Lufthansa German Airlines, odpowiedzialny za finanse i hub w Monachium. Tego lata w Monachium Lufthansa korzysta z 26 maszyn międzykontynentalnych, w tym z 17 sztuk A340-600
i 9 sztuk A330-300.
Airbus A350-900 jest bardziej oszczędny niż jakakolwiek inna maszyna. Średnio zużywa 2,9 litra kerozyny na pasażera na 100 km – ok. 25% mniej niż maszyny obecnej generacji. Najwyższej klasy silnik Rolls-Royce Trent XWB oraz aerodynamiczny dizajn pozwolą również na redukcję poziomu hałasu poniżej aktualnie obowiązujących norm.
Sama kabina jest tak cicha, tak to tylko możliwe, dzięki nowej metodzie izolacji i materiałom absorbującym dźwięki. Na pokładzie A350-900 pasażerowie będą też korzystać z szerokich, panoramicznych okien i bardziej przestronnych schowków na bagaże podręczne.