Check Point wykorzystuje sztuczna inteligencję do walki z oszustwami

AktualnościFinanseGospodarkaTechnologieWiadomości

150 milionów euro na dziennikarstwo internetowe

Google oraz ośmiu europejskich wydawców prasowych ogłosili start programu Digital News Initiative mającego na celu wspieranie wysokiej jakości dziennikarstwa dzięki wykorzystaniu technologii i innowacji. Google przeznaczy na ten projekt 150 mln euro.

W ramach programu Google i wydawcy prasowi utworzą grupy robocze dyskutujące na temat możliwości rozwoju produktów pozwalających na zwiększenie dochodów, liczby czytelników oraz ich zaangażowania w internecie. Grupa ds. produktów, złożona z przedstawicieli dużych i małych europejskich wydawców reprezentujących priorytety branży informacyjnej, będzie zajmować się tematami reklamy, materiałów wideo, aplikacji, danych, płatnego dostępu do informacji oraz usługi Google News.
Ponadto Google w ciągu trzech lat przeznaczy 150 mln euro na wsparcie projektów w nowy sposób realizujących praktyki informacyjnego dziennikarstwa internetowego. O dofinansowanie będą mogły starać się zarówno wydawcy prasowi, jak też internetowi oraz inne podmioty z branży nowych technologii. Zgłoszenia będą oceniane z uwzględnieniem poziomu innowacyjności, wykonalności oraz potencjalnego wpływu.
Projekt obejmuje również działania szkoleniowe dla dziennikarzy i serwisów informacyjnych. W tym celu utworzone zostaną zespoły w Paryżu, Hamburgu i Londynie współpracujące z serwisami informacyjnymi nad rozwojem umiejętności cyfrowych. Google ufunduje też granty na badania akademickie nad zastosowaniem metod modelowania matematycznego w dziennikarstwie, w tym sprawozdawczości wspomaganej komputerowo, crowdsourcingu informacji oraz wniosków opartych na danych.
Do programu dołączyli wydawcy dzienników „Les Échos”, „FAZ”, „The Financial Times”, „The Guardian”, „NRC Media”, „El País”, „La Stampa” i „Die Zeit” oraz organizacje takie jak Europejskie Centrum Dziennikarstwa (EJC), Global Editors Network (GEN) i International News Media Association (INMA). W założeniu program ma objąć też innych europejskich wydawców. Każdy z nich będzie mógł wziąć udział we wszystkich lub dowolnie wybranych częściach projektu.

Polecane artykuły
AktualnościChinye-commerceWiadomości

Nowe pozycje z Chin na liście UNESCO

Aktualnoście-commerceWiadomości

Niemiecki eksport ponownie znacząco spada

Aktualnoście-commerceWiadomości

Nie martw się pokoleniem Z – czytają książki i wcześnie chodzą spać

Aktualnoście-commerceWiadomości

6 miejsc które poleca swoim klientom organizatorka luksusowych podróży

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *