Co roku na początku lutego w amerykańskich oddziałach producentów samochodów panuje nerwowość. Następnie renomowana firma analityczna JD Power publikuje „Badanie niezawodności pojazdu”. Analiza dostarcza wskazówek, jak podatne na błędy są obecne modele różnych marek w USA i jak często muszą jeździć do warsztatu. Jeśli wypadniesz tu słabo, ryzykujesz utratę przychylności klientów.
W ramach badania firma JD Power zapytała ponad 30 000 właścicieli pojazdów, ile problemów mieli ze swoimi samochodami po trzech latach. Bieżąca analiza dotyczy zatem pojazdów wyprodukowanych w 2020 roku. W przeliczeniu na 100 pojazdów, w Audi, ostatnim z niemieckich producentów, wystąpiły 252 problemy. W czołówce Lexusa było ich tylko 133.
Krytycy narzekają na badanie, że porównanie między markami premium a markami masowymi nie jest zbyt znaczące, zwłaszcza jeśli chodzi o infotainment. W modelach wyższej jakości zwykle instalowana jest bardziej złożona technologia, co również zwiększa podatność na błędy. Ekspert JD Power, Frank Hanley, przyznaje: „To typowe dla branży motoryzacyjnej, że najpierw wprowadza się koncepcje i funkcje w pojazdach klasy premium”. Jednak marki premium zwykle pobierają wysoką opłatę za specjalne wyposażenie. W zamian klienci powinni oczekiwać bezbłędnych funkcji.