Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościWiadomości

Złe wieści dla niemieckich producentów samochodów

Co roku na początku lutego w amerykańskich oddziałach producentów samochodów panuje nerwowość. Następnie renomowana firma analityczna JD Power publikuje „Badanie niezawodności pojazdu”. Analiza dostarcza wskazówek, jak podatne na błędy są obecne modele różnych marek w USA i jak często muszą jeździć do warsztatu. Jeśli wypadniesz tu słabo, ryzykujesz utratę przychylności klientów.

W ramach badania firma JD Power zapytała ponad 30 000 właścicieli pojazdów, ile problemów mieli ze swoimi samochodami po trzech latach. Bieżąca analiza dotyczy zatem pojazdów wyprodukowanych w 2020 roku. W przeliczeniu na 100 pojazdów, w Audi, ostatnim z niemieckich producentów, wystąpiły 252 problemy. W czołówce Lexusa było ich tylko 133.

Zdaniem autorów w zeszłym roku w Audi popełniono więcej błędów niż w innych niemieckich markach – w tym czasie filia VW wystarczyła co najmniej na 25. miejsce. Porsche było niemieckim producentem z najlepszą oceną w 2022 roku zajmując 7. miejsce.

Krytycy narzekają na badanie, że porównanie między markami premium a markami masowymi nie jest zbyt znaczące, zwłaszcza jeśli chodzi o infotainment. W modelach wyższej jakości zwykle instalowana jest bardziej złożona technologia, co również zwiększa podatność na błędy. Ekspert JD Power, Frank Hanley, przyznaje: „To typowe dla branży motoryzacyjnej, że najpierw wprowadza się koncepcje i funkcje w pojazdach klasy premium”. Jednak marki premium zwykle pobierają wysoką opłatę za specjalne wyposażenie. W zamian klienci powinni oczekiwać bezbłędnych funkcji.

W przypadku Volkswagena, Mercedesa i spółki ranking pojawia się w niewłaściwym momencie. Wybraliście Stany Zjednoczone jako potencjalny rynek wzrostu. Nie bez powodu szef Mercedesa Ola Källenius (53 l.) zaczyna tworzyć własną sieć szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w Ameryce Północnej . Volkswagen chce do 2030 roku zwiększyć swój udział w lokalnym rynku z obecnych około czterech procent do około dziesięciu procent. W tym celu grupa inwestuje przede wszystkim w nowe modele elektryczne na rynek. W Wolfsburgu i Herndon, siedzibie centrali Volkswagena w USA, powinni mieć jednakową nadzieję, że te pojazdy będą mniej wredne niż obecna gama modelowa.
Polecane artykuły
AktualnościKLMWiadomości

Amsterdamski „Dom nad Trzema Kanałami” bohaterem 105. urodzin KLM

AktualnościWiadomości

Niewystarczające finansowanie polskiej nauki

AktualnościWiadomości

Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej

AktualnościWiadomości

Kanadyjczycy chcą przejąć sieć handlową Seven-Eleven

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *