Artykuł miesiąca: Psychologia strategicznego przywództwa

AktualnościWiadomości

Zarządzanie zasobami ludzkimi – płace 2019

Na koniec 2018 roku stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła zaledwie 5,9 %. Z prognoz wynika, że do 2025 roku na rynku pracy może brakować nawet 1,5 mln osób. Działy zarządzania zasobami ludzkimi muszą więc uporać się z rekrutacją w warunkach malejącej podaży Kandydatów. Rynek pracy co roku stawia przed przedsiębiorstwami nowe wyzwania. Walka o utalentowanych Kandydatów, utrzymanie najzdolniejszych pracowników czy zmniejszenie rotacji to stałe problemy – zmieniają się za to, możliwości jego rozwiązania.

Coraz więcej firm inwestuje w budowanie marki pracodawcy, tworzy strategie i projekty powiązane z ‘candidate/employee experience’. Większość organizacji opracowuje swoje strategie Employer Brandingowe (EB) i dostosowuje je do zmiennych biznesowych. EB wspiera wiele istotnych procesów personalnych, pozwala wyróżnić się pracodawcy na tle konkurencji oraz wpływa na decyzję o wyborze miejsca pracy. Bardzo ważne staje się projektowanie strategii komunikacji, marketingu rekrutacyjnego i działań EB skierowanych na zewnątrz organizacji jak i do wewnątrz. Coraz częściej powstają zespoły dbające o wewnętrzny wizerunek firmy, nastawione na zatrzymywanie największych talentów w organizacji oraz budowanie zaangażowania wśród swoich specjalistów. W ostatnich miesiącach intensywnie poszukiwaliśmy ekspertów w dziedzinie EB, komunikacji wewnętrznej czy zarządzania zmianą.

Zespoły HR nieustannie też zwiększają atrakcyjność ofert poszerzając pakiety dodatkowych świadczeń o szereg programów na rzecz zdrowia psychicznego, fizycznego, rozwoju duchowego i poprawy sytuacji finansowej pracownika. Firmy coraz częściej oferują elastyczny czas pracy czy możliwość pracy zdalnej.

Większość pracodawców inwestuje w zaawansowane systemy obsługi procesów, aby unowocześnić proces rekrutacji i poprawić jego skuteczność. W 2019 roku, zespoły HR coraz częściej będą sięgać po zaawansowane systemy HRM. Połączenie narzędzi analitycznych, możliwość integracji z platformami social media oraz funkcje mobilne pozwalają wejść na nowy poziom cyfryzacji. Kluczowa staje się także zaawansowana automatyzacja procesów kadrowo-płacowych. Stosowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (ang. artificial intelligence, AI) czy samouczących się systemach (ang. machine learning) to kierunki, w którym coraz dynamiczniej będzie podążał HR.

Polskim firmom jednak wciąż brakuje elastyczności w obszarze budowania ścieżek kariery na miarę wymagań pracowników. W szczególności w branży BPO/SSC, oczekuje się możliwości nieustającego rozwoju i zdobywania nowych doświadczeń. Pracownicy liczą na dedykowane i kompleksowe systemy wynagrodzeń, których ważnych elementem jest ich jawność i to właśnie jawność wynagrodzeń staje się coraz ważniejszym tematem do dyskusji. Nowelizacja Kodeksy Pracy, zakłada umieszczenie w ogłoszeniach o pracę, kwoty brutto zasadniczego wynagrodzenia na danym stanowisku.

W Polsce aktualnie niewiele firm decyduje się na ujawnianie oferowanego wynagrodzenia. Czy wzorem USA i krajów Unii Europejskiej, w Polsce temat wynagrodzeń przestanie być tematem tabu?

Anna Iskra-Opalińska, Client Relationship Manager

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Najlepszym motorem motywacyjnym jest praca

AktualnościWiadomości

Katowice z roku na rok tracą mieszkańców

AktualnościWiadomości

Jakie 5 decyzji powinien podjąć w najbliższym czasie skuteczny przedsiębiorca?

AktualnościWiadomości

Internet przyczynia się do globalnego ocieplenia bardziej niż przemysł lotniczy

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: