Artykuł miesiąca: Kielecki Park Technologiczny łączy firmy ze startupami

AktualnościWiadomości

Zakupy w internecie – z jakich urządzeń korzystają klienci?

 

Polska branża e-commerce przeżywa rozkwit. Być może nie miałby on tak pokaźnej skali, gdyby nie równoczesny rozwój wygodnych metod płatności online. Dziś można ich dokonywać jednym kliknięciem na laptopie, telefonie czy tablecie. Z jakich urządzeń najchętniej korzystają Polacy, płacąc za zakupy w sieci? Na jakie problemy napotykają? Jakie wnioski mogą z tego wyciągnąć właściciele sklepów internetowych?
Ulubione formy płatności Polaków

Rozwój płatności online daje obecnie klientom ogromne możliwości w zakresie płacenia za zakupy dokonywane przez internet. Do najpopularniejszych metod płatności należą:

  • Przelewy online – poprzez aplikację mobilną bądź bankowość internetową, na podstawie gotowego formularza przelewu,
  • BLIK – bardzo wygodny sposób dokonywania płatności przy pomocy jednorazowych kodów,
  • Karty płatnicze – po skonfigurowaniu każda transakcja wymaga zaledwie jednego kliknięcia,
  • Portfele elektroniczne – pozwalające na zakup za sprawą zgromadzonego salda bądź podpiętej do portfela karty.

Oprócz tego część klientów wciąż korzysta z tradycyjnych przelewów, preferuje wysyłki za pobraniem, a jeśli chodzi o płatności online szuka elastycznych finansowo metod, takich jak raty, płatności odroczone czy wygodne limity odnawialne jak P24NOW, oferowane przez operatora Przelewy24.

Laptop wciąż na pierwszym miejscu

Dostępne metody płatności determinują urządzenia, których używają Polacy do finalizacji transakcji, a także odwrotnie – wykorzystanie konkretnych urządzeń zwiększa popularność i rozwój kolejnych metod płatności. Z jakich urządzeń najczęściej korzystają Polacy? Według raportu E-commerce w Polsce 2020, przygotowanego przez Gemius na zlecenie e-commerce Polska, zestawienie prezentuje się następująco:

  • laptop – 80%,
  • smartfon 69%,
  • komputer stacjonarny – 50%,
  • tablet 24%,
  • czytnik ebooków – 1%

Laptopy wciąż zajmują pierwsze miejsce w tym rankingu, choć są tuż za nimi znajdują się smartfony. Stosunkowo niska pozycja komputerów stacjonarnych prawdopodobnie wynika z ich coraz mniejszej popularności. Z tych urządzeń znaczna część Polaków korzysta obecnie jedynie w pracy. Tablety nie cieszą się tak dużą popularnością jak pozostałe urządzenia mobilne. Z kolei czytniki eBooków najprawdopodobniej służą klientom jedynie do zakupu książek. Dominująca pozycja laptopów w tym zestawieniu bierze się również z faktu, że urządzenie z dużym ekranem pozwala dokładniej zapoznać się z ofertą. Przy płatności online najwygodniejsze wydają się jednak te, dokonywane przy pomocy smartfona.

Problemy kupujących przez internet

W tym samym badaniu, konsumenci wskazują najczęstsze problemy jakie napotykają, dokonując zakupów przez internet przy pomocy urządzeń mobilnych, przede wszystkim smartfonów. Należą do nich:

  • niewygodne formularze,
  • brak dostosowania strony do urządzeń mobilnych,
  • zbyt mała czcionka,
  • problemy z dokonaniem płatności,
  • niedostępność aplikacji mobilnej,
  • zbyt złożony proces zakupowy,
  • niewygodne metody płatności.
Wnioski dla branży e-commerce,

Z tych informacji, branża e-commerce może wyciągnąć bardzo ciekawe wnioski. Właściciel sklepu internetowego, który pragnie w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy powinien dostosować się do oczekiwań konsumentów. Proces zakupowy należy ograniczyć do minimum, na przykład maksymalnie integrując metody płatności z e-sklepem. Wymagana jest w pełni responsywna strona internetowa, jak również aplikacja mobilna. Jednocześnie sklep powinien zapewniać swoim klientom dostęp do jak najszerszego wachlarza metod płatności. Więcej na temat dostępnych możliwości można przeczytać na stronie popularnego operatora płatności online – https://www.przelewy24.pl/.

 

 

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Dokąd polecimy Air France jesienią i zimą?

AktualnościITWiadomości

70% pracowników branży IT zauważa u siebie wypalenie zawodowe, co dziesiąty cierpi na depresję

AktualnościTechnologieWiadomości

W tym roku w Polsce przybyło 13 proc. jednoosobowych działalności IT - jest ich już blisko 150 tys.

AktualnościWiadomości

Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: