Każdy, kto w Niemczech wsiądzie do taksówki, często ląduje w mercedesie. Dominacja producenta samochodów ze Stuttgartu w branży jest jak dotąd niekwestionowana. Teraz od początku roku liczba nowych rejestracji taksówek Mercedesa spadła. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku zrealizowano aż o 95 proc. mniejszą sprzedaż najpopularniejszych modeli. Potwierdzają to dane z firmy badawczej Dataforce, która oceniła „ Handelsblatt ”.
Mówiąc konkretnie: od stycznia do sierpnia 2024 r. w Niemczech nowo zarejestrowano zaledwie 127 pojazdów Klasy E i jedną Klasę B. Ogółem i we wszystkich seriach modelowych w tym okresie zarejestrowano jedynie 497 mercedesów jako taksówki – co oznacza spadek o 1233 samochody, czyli o 71 procent. Z raportu wynika, że Vito MPV to jedyny model, który nadal cieszy się dużym zainteresowaniem wśród operatorów taksówek. Z raportu wynika, że dane Dataforce pokazują również, że Mercedes od lat traci udziały w rynku w branży taksówkarskiej: o ile w 2019 r. producent nadal posiadał 52 proc., o tyle w 2023 r. było to już tylko 23 proc., a obecnie ma już tylko 13 proc.
W zeszłym roku szef Mercedesa Ola Källenius (55 l.) anulował prawie wszystkie modele specjalne i opcje finansowania ze zniżkami dla branży taksówkarskiej. Niemieckie stowarzyszenie taksówek i wypożyczalni samochodów w swoim liście do Källeniusa wspomniało o „katastrofalnym” kroku.