
Ostra konkurencja w branży usług dostawczych stale się nasila. Berlińska firma dostawcza Delivery Hero przekazuje swoją działalność na Tajwanie swojemu amerykańskiemu konkurentowi Uberowi , a jednocześnie Uber inwestuje w Delivery Hero poprzez podwyższenie kapitału. „Musimy skoncentrować nasze zasoby na innych elementach naszej globalnej obecności” – powiedział Niklas Östberg (43), współzałożyciel i szef Delivery Hero , wyjaśniając wtorkową zaskakującą transakcję.
Na początku giełdy akcje berlińskiej grupy wzrosły o ponad 20 procent, tak samo jak trzy miesiące temu. Transakcja była pozytywnym zaskoczeniem, powiedział makler giełdowy. Spekulacje na temat sprzedaży Foodpanda Taiwan pojawiały się już na początku roku. Jednak wówczas nic z tego nie wyszło.
Rynek dostaw żywności na Tajwanie jest bardzo konkurencyjny. Obie spółki stwierdziły, że w ciągu dwunastu miesięcy poprzedzających marzec Foodpanda nadal osiągała próg rentowności. W tym okresie za pośrednictwem platformy przetworzono transakcje o wartości 1,73 miliarda dolarów.