Artykuł miesiąca: Trendy IT w branży telekomunikacyjnej w 2019 roku

AktualnościFeaturedMotoryzacjaWiadomości

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną w rankingu magazynu Forbes

Toyota ponownie zajęła pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej w najnowszym rankingu najcenniejszych marek Forbesa. W zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota znalazła się na 9. miejscu. Wartość japońskiej marki wynosi w tym roku 44,7 mld dolarów, o 9% więcej niż w ubiegłorocznym raporcie. 

Toyota już od wielu lat należy do ścisłej czołówki najwyżej wycenianych globalnych marek. W tegorocznej edycji rankingu „The World’s Most Valuable Brands” magazynu Forbes w pierwszej dziesiątce obok Toyoty znalazły się takie firmy jak Apple, Google, Microsoft, Amazon czy Facebook. Wartość marki największego japońskiego producenta samochodów zanotowała 9-procentowy wzrost do kwoty 44,7 miliarda dolarów.

Dominacja marki Toyota na światowym rynku motoryzacyjnym jest efektem dopracowywanej przez dekady jakości pojazdów firmy, przełomowych rozwiązań technologicznych udostępnianych kolejnym milionom kierowców, a także odważnych inwestycji w badania nad innowacjami rewolucjonizującymi motoryzację. Po ponad 20 latach od wprowadzenia na rynek pierwszego seryjnego samochodu hybrydowego, modelu Prius, światowy lider konsekwentnie realizuje plan elektryfikacji swoich pojazdów, rozwijając kolejne hybrydowe i elektryczne układy napędowe oraz inwestując w technologię wodorowych ogniw paliwowych. Jednocześnie Toyota kontynuuje rozwój systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense i pracuje nad kolejnymi technologiami mającymi doprowadzić do autonomizacji pojazdów.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2018 roku według Forbesa

 

Pozycja w rankingu ogólnym 2018 Nazwa Wartość marki (w mld USD)
9 Toyota 44,7
13 Mercedes-Benz 34,4
20 BMW 31,4
24 Honda 25,5
37 Audi 14,8
42 Ford 14,1
56 Chevrolet 11,5
58 Porsche 11
69 Lexus 9,5
70 Nissan 9,4
75 Hyundai 8,7
90 Volkswagen 7,9

 

Najcenniejsze marki w 2018 roku według Forbesa

 

Pozycja 2018 Nazwa firmy Wartość marki
(w mld USD)
Branża
1 Apple 182,8 Technologie
2 Google 132,1 Technologie
3 Microsoft 104,9 Technologie
4 Facebook 94,8 Technologie
5 Amazon 70,9 Technologie
6 Coca-Cola 57,3 Napoje
7 Samsung 47,6 Technologie
8 Disney 47,5 Rozrywka
9 Toyota 44,7 Motoryzacja
10 AT&T 41,9 Telekomunikacja
       

Link do raportu: www.forbes.com

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Jak uniknąć rozczarowania po hossie?

AktualnościWiadomości

Natrętny telemarketing na celowniku UODO

AktualnościInwestycjeWiadomości

Inwestycje w Polsce mogą nabrać tempa

AktualnościWiadomości

Ofiarami hejtu coraz częściej padają także firmy

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: