Artykuł miesiąca: Pracowniku pamiętaj o 1% dla Fundacji Opiekuńcze Skrzydła

AktualnościWiadomości

TOP 5 bieżących wyzwań w branży nieruchomości

 

Cała branża nieruchomości stanęła przed wyzwaniem bez precedensu – jak dalej sprzedawać i wynajmować mieszkania, gdy pojawiają się utrudnienia i nie można ich fizycznie pokazać. Agenci, biura pośrednictwa i deweloperzy zachodzą w głowę, jak będzie wyglądał rynek za miesiąc, kwartał, pół roku, gdy większość Polaków zetknie się z recesją i trudną sytuacją finansową. Wsparciem w dobie pandemii dla branży jest program #ZdalnyAgent i cykl Otodom.Live, które odpowiadają na konkretne potrzeby rynku nieruchomości i dostarczają bezpłatnych narzędzi do utrzymania biznesu i niedopuszczenia załamania rynku.

Gdy na przełomie marca i kwietnia rząd ogłosił lockdown, wielu przedsiębiorców oblał zimny pot. Nic w tym dziwnego, to pierwsza sytuacja w blisko 30-letniej historii najnowszej tego kraju, gdy staje absolutnie wszystko. Chociaż wielu rodaków wciąż pamięta kryzys z 2008 roku, nikt nie spodziewał się takiego obrotu spraw właśnie teraz, gdy rynek nieruchomości miał się znakomicie.

– Stworzyliśmy plan projektu błyskawicznie, najszybciej w historii marki Otodom, w odpowiedzi na równie błyskawiczne skutki pandemii, która niemal z dnia na dzień uniemożliwiła zwyczajne funkcjonowanie rynku nieruchomości. Wiedzieliśmy, że rabaty to tylko kropla w morzu potrzeb i że nasze działania muszą obejmować o wiele szerszy zakres. Postanowiliśmy zadziałać doraźnie (rabaty) i długoterminowo, stąd pomysł na wypożyczanie kamer do wirtualnych spacerów, porady ekspertów i dostarczanie aktualnych informacji wszystkim, którzy bacznie śledzą ten sektor – wyjaśnia Dorota Dwornik, Marketing Communication Specialist w Otodom.

Cykl bezpłatnych warsztatów online dla agentów nieruchomości i deweloperów

Solidna dawka wiedzy, konkretne porady, najświeższe statystyki rynkowe, podejmowane głównie tematy związane z obecną sytuacją i jej wpływem na rynek nieruchomości – oto odpowiedź najpopularniejszego serwisu ogłoszeń nieruchomości w Polsce. W Otodom.Live zwracają uwagę na wszystkie aspekty – zarówno biznesowe (jak sprzedawać mieszkania, gdy nie można ich pokazać), prawne (zmieniające się wytyczne rządowe), jak i społeczne (łączenie pracy zdalnej z opieką nad dziećmi). Do wszystkich tematów precyzyjnie dobierani są eksperci z danej dziedziny, a wszystko realizowane jest oczywiście w sieci.

Utrudnienia w prezentowaniu mieszkań

Największym utrudnieniem sygnalizowanym przez pośredników nieruchomości, był brak możliwości pokazywania mieszkań. W obecnych czasach zdjęcia czy plany to przecież za mało, a na profesjonalne usługi tworzenia spacerów 3D nie każdy mógł sobie pozwolić. Otodom wyszedł naprzeciw tej trudności i udostępnił 50 kamer Ricoh Theta V do samodzielnego tworzenia wirtualnych spacerów. W ramach projektu #ZdalnyAgent do końca maja bezpłatnie wypożyczane są one klientom serwisu, którzy mogą samodzielnie stworzyć wirtualny spacer (przy pomocy i instruktażu specjalistów z Asari CRM), umieścić go w swoich ogłoszeniach i lepiej zaprezentować nieruchomości potencjalnym klientom.  – THETA V została użyta w różnych okolicznościach i na różnych nieruchomościach, które mam w swojej ofercie. Klienci byli pod wrażeniem – pisze w kanałach społecznościowych Joanna Berka z Express House. To świetne rozwiązanie, wpisujące się w akcję #zostańwdomu, które umożliwia dokładnie obejrzenie nieruchomości bez wychodzenia.

Brak możliwości osobistego doradzania klientom

Cykl Otodom.Live skierowany jest zarówno do pośredników, deweloperów, jak i klientów końcowych. Webinary poruszają kwestie związane z rynkiem nieruchomości. Do tej pory przeprowadzono blisko 24 live’y ze znakomitymi ekspertami w swoich dziedzinach. Gośćmi Jarosława Krawczyka byli między innymi: Bartosz Turek, Paweł Komar, Marta Żysko-Pałuba, Marta Rybicka, Robert Kozielski i praktycy rynkowi – czołowi pośrednicy i deweloperzy. Podczas takich spotkań zarówno pośrednicy, jak i klienci, mogą zadawać pytania i brać czynny udział w dyskusji na temat kierunku rozwoju rynku w najbliższym czasie. To doskonała okazja do rozwiania wszelkich wątpliwości związanych z możliwościami kredytowymi czy wyzwaniami pracy zdalnej.

Niejasności prawne i bankowe w dobie pandemii

Ale to nie wszystko. W ramach szerszego projektu wsparcia strategicznego dla agentów nieruchomości, Otodom uzupełnia wiedzę z powyższych live’ów projektem #ZdalnyAgent, który jest bezpośrednią odpowiedzią na zagrożenia płynące z rynku i problemy, z którymi mierzą się klienci serwisu. W ramach zamkniętej grupy na Facebooku Akademia Rozwoju Agenta, eksperci odpowiadają na pytania agentów dotyczące kwestii prawnych, RODO, podpisów elektronicznych itp., a wiedza rozbudowywana jest również na blogu.

Niepewność tego, jak branża będzie wyglądała za tydzień, miesiąc czy rok

Jako autorytet w branży Otodom nieustająco obserwuje rynek, rozmawia z ekspertami, analizuje, zleca badania i gromadzi statystyki. Wszystko po to, by dostarczać wiedzę, studzić emocje, ułatwiać użytkownikom dokonywanie właściwych wyborów, a branży – prowadzenie biznesu.

– Regularnie publikujemy artykuły, w których analizujemy najnowsze trendy poszukiwań nieruchomości, które wynikają z naszych statystyk. Dzielimy się też wynikami badań, które zlecamy i przeprowadzamy. Treści te trafiają także na nasze konta na LinkedInie, Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Ostatnio opublikowaliśmy wyniki badania, w którym sprawdziliśmy, jak zmieniają się oczekiwania sprzedających i kupujących nieruchomości w ostatnich tygodniach. Wcześniej pokazaliśmy wyraźne wzrosty zainteresowania działkami rekreacyjnymi, ale i budowlanymi oraz domami, czyli takimi nieruchomościami, które dają teraz namiastkę wolności, przestrzeni i kontaktu z przyrodą. Zainteresowani przestrzenią publiczną w najbliższych tygodniach poznawać będą też wyniki Rankingu Dzielnic Otodom, który powstał dla 12 miast na podstawie ponad 120 000 ankiet – zachęca Jarosław Krawczyk, starszy specjalista ds. PR  z Otodom.

Digitalizacja branży, nowe formaty i sposoby dotarcia

Otodom nie poprzestaje na formie webinarów i artykułów. Baza wiedzy pogłębiana jest o inne kanały, takie jak Youtube czy kanały streamingowe do podcastów, który już na dniach będzie miał swoją premierę. Zróżnicowana forma pozwala czerpać wiedzę niezależnie od czasu i miejsca, w którym jesteśmy i wpływać na nowoczesny wizerunek pośrednika nieruchomości, który prężnie działa online.

– Dzięki temu, że jesteśmy blisko rynku i naszych partnerów biznesowych, wiemy, jak im pomóc. Pomaga nam w tym Rada Doradcza Klientów Otodom, w której skład wchodzi 12 przedstawicieli biur z różnych regionów Polski. Bardzo stawiamy na relacje, dialog i symbiozę w biznesie. I, choć dość patetycznie to brzmi, wiemy, że razem można więcej. Tym więc się kierujemy, tworząc jeden organizm z uczestnikiem rynku nieruchomości –  podsumowuje Dorota Dwornik.

Polecane artykuły
AktualnościWiadomości

Poprawa dostępności fizycznego złota

AktualnościWiadomości

Kupujemy bez oglądania – czy tak wygląda przyszłość nieruchomości?

AktualnościWiadomości

Przez pandemię wydawcy stracili od 50 do nawet 80 proc. przychodów z reklam

AktualnościWiadomości

Firmy produkcyjne walczą z kryzysem i brakiem zamówień

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: