Air France wczoraj i dziś. Francuska linia obchodzi 90.urodziny

AktualnościGospodarkaHandelWiadomości

Sprzedaż bezpośrednia to ważny segment rynku finansowego

17 października to Dzień Sprzedaży Bezpośredniej przeznaczony osobom oferującym towary i usługi bezpośrednio klientom. To ważny segment rynku finansowego, a Polacy wciąż doceniają jego zalety.

Rozwój usług online sprawia, że znaczna część sprzedaży przenosi się do internetu. Wciąż jednak pozostają osoby, dla których tradycyjny model sprzedaży bezpośredniej jest bliższy niż e-handel. Tak jest np. na rynku finansowym, gdzie model biznesowy oparty na bezpośrednim kontakcie z klientem jest wciąż popularny.

Etyka jest najważniejsza

Wielu konsumentów ceni sobie fakt, że doradca przychodzi do nich, dysponuje wyczerpującą wiedzą o produkcie i pozwala w przemyślany sposób i bez nadmiernego pośpiechu podjąć decyzję o skorzystaniu z oferty. Ponadto część osób w Polsce wciąż nie posiada dostępu do konta bankowego, co jednocześnie utrudnia im dostęp do narzędzi finansowych. Według badań NBP z 2015 roku jest to 20 proc. osób dorosłych oraz 30 proc. 18-24 latków. Osoby te nie powinny i nie mogą zostać wykluczone w dostępie do usług finansowych, a sprzedaż bezpośrednia wciąż wypełnia ten deficyt.

Agnieszka Kłos, Członkini Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Obsługi Klienta w Provident Polska zwraca uwagę na fakt, że decyzji o zobowiązaniu finansowym nie należy podejmować pochopnie. Część klientów ma potrzebę kontaktu bezpośredniego z przedstawicielem firmy pożyczkowej. Przed zaciągnięciem zobowiązania finansowego obydwie strony powinny poznać swoje oczekiwania i możliwości finansowe. Model biznesowy Providenta opiera się na zasadzie odpowiedzialnego pożyczania. Od doradców wymagamy w pierwszej kolejności uczciwości i rzetelności, a dopiero później skuteczności. Budując długoterminową strategię rozwoju firmy najważniejsza jest dla nas reputacja – podkreśla Agnieszka Kłos.

Szkolenia podnoszą jakość obsługi klienta

Przedstawiciele finansowi są często pierwszym kontaktem klienta z firmą, co wpływa na jej postrzeganie, np. doradcy klienta w największej firmie pożyczkowej odbywają tysiące wizyt – 800 tys. w tygodniu i 115 tys. dziennie. Dlatego przedstawiciele firm pożyczkowych powinni być dobrze przygotowani do spotkań z klientem. Każda odpowiedzialna i uczciwa firma szkoli swoich współpracowników na każdym etapie rozwoju zawodowego.

– Takie podejście powinno być oczywiste dla wszystkich podmiotów, które działają na rynku finansowym w modelu sprzedaży bezpośredniej, dlatego firmy muszą zapewniać swoim doradcom szkolenia, nie tylko te produktowe, ale np. z bezpieczeństwa osobistego, ochrony danych osobowych, praw konsumenckich, etyki i kultury osobistej – zaznacza Agnieszka Kłos z Provident Polska.

W Dniu Sprzedaży Bezpośredniej należy podkreślać, że firmy stale powinny poprawiać jakość obsługi swoich klientów, szczególnie zwracając uwagę na aspekt etyczny.

Polecane artykuły
Aktualnościataki cyberCheck PointcyberatakicyberbezpieczeństwoWiadomości

Rosyjscy hakerzy atakują Polskę w przeddzień wyborów samorządowych. Celem infrastruktura komunikacyjna Polski

AktualnościWiadomości

Jak zapobiegać kradzieży danych podczas podróży służbowych

AktualnościWiadomości

Zestresowany pracą? Dzięki Job Crafting możesz to zmienić

AktualnościWiadomości

Pożegnanie strajków: Lufthansa i Verdi kończą spór dotyczący rokowań zbiorowych

Zapisz się do Newslettera
Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze artykuły
%d bloggers like this: