Ilość sprzedanych w maju samochodów marki Audi wzrosła do ok. 153 850 egzemplarzy. To o 1,2% więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. Oprócz oczekiwania na nowe wersje Q7 i A4 – najlepiej sprzedającego się modelu marki – odnotowano niestety spowolnienie sprzedaży segmencie aut luksusowych na rynku chińskim. Z danych napływających natomiast z kontynentu amerykańskiego, wyłania się inny obraz: tutaj sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami w logo wzrosła, o 11,1 procent i osiągnęła w maju około 24 500 aut. Audi TT, którego sprzedaż na świecie w miesiącu podwoiła się (+96,6%), bez wątpienia pomogło uzyskać dobre, globalne wyniki sprzedażowe. Biorąc pod uwagę całą gamę modelową Audi, od początku stycznia do rąk klientów trafiło około 744 900 aut. To wzrost o 4,3 procent.
„W nadchodzących miesiącach oczekujemy zintensyfikowania sprzedaży dzięki nowemu Audi Q7. Model ten, jeszcze w czerwcu dotrze do dealerów w Europie” – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Odnotowujemy co prawda różne, często przeciwstawne zjawiska na światowych rynkach, boom na SUV-y jest jednak trendem globalnym. Sprzedaż sportowych samochodów terenowych rośnie we wszystkich regionach szybciej niż rynek.”
W USA, na największym światowym rynku SUV-ów, sprzedaż modeli Q3, Q5 i Q7 w maju wzrosła o prawie 37 procent. Rozpatrując natomiast całą gamę modelową, sprzedaż koncernu z Ingolstadt wzrosła o 11 procent, do 18 428 egzemplarzy. Audi odnotowało w ten sposób drugi najlepszy wynik sprzedaży miesięcznej w historii przedsiębiorstwa w USA. Od stycznia, liczba sprzedanych na rynku amerykańskim Audi skoczyła o 11,7 procent. Również w Kanadzie, sprzedaż wzrosła: o 26,2 procenta, do 2880 sprzedanych aut. W pierwszych pięciu miesiącach tego roku, przedsiębiorstwo przekazało klientom w Kanadzie prawie tyle samo aut, ile w całym roku 2009, czyli 10 800 egzemplarzy (+18,6 %).
W Europie Zachodniej, koncern z Ingolstadt przekroczył swój wynik z roku ubiegłego (+1,4 %, do około 64 900 egzemplarzy). Włochy (+23,3 %, 5336 aut), Hiszpania (+13,4%, 4037 pojazdów) i Portugalia (+38,2%, 1002 samochody), zanotowały wyraźne, dwucyfrowe wskaźniki wzrostu. W Niemczech, cztery pierścienie zwiększyły ilość sprzedanych aut o 0,8 procent, do 24 727 egzemplarzy. Jednym z bestsellerów było tu nowe Audi TT. Jego sprzedaż w maju podwoiła się (+157,8%). Dużym zainteresowaniem klientów cieszyło się w maju również Audi A6. Jego sprzedaż w wersji Avant wzrosła o prawie 17 procent. Uwzględniając wszystkie modele, począwszy od stycznia 2015, Audi sprzedało w Niemczech prawie 123 600 aut, o 6,1 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Inaczej niż w Europie Zachodniej, w Europie Wschodniej prawie nie odczuwa się oznak zmiany trendu na pozytywny. Tutaj nadal widać załamanie gospodarcze. Popyt na modele Audi w Rosji spadł w maju o 37,1 procent. Na tym tle sytuacja w Polsce przedstawia się wyraźniej coraz lepiej. W maju klienci zarejestrowali 544 samochody, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego miesiąca roku ubiegłego o ponad 27 %.
W Chinach, Audi odczuwa skutki spowolnienia sprzedaży w segmencie aut luksusowych. Majowy wynik czterech pierścieni w Państwie Środka to 47 410 egzemplarzy. To ilość minimalnie, o 1,6%, mniejsza niż w roku ubiegłym. Licząc od stycznia, koncern wprowadził na chiński rynek 226 022 samochody. To wzrost na poziomie 3,7 procent. Pozytywne sygnały dochodzą natomiast z Japonii. Tutaj sprzedaż Audi wzrosła w maju o 16 procent, do 2502 aut. To najlepszy wynik od 14 miesięcy.